Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Om de inte leverar köpt tilläggstjänst måste de i så fall betala tillbaka vad den kostade. Det har de inte heller gjort.
Då läser vi vidare i allmänna villkoren.

• Om du är berättigad till en återbetalning återbetalas den summa som du betalade för tilläggstjänsten i fråga.
  • En begäran om återbetalning måste göras inom 60 dagar efter den sista flygningen på din resplan. Ansök om återbetalning

så borde man kunna hävda att det svaret skulle de ge tidigare och inte efter årets slut.
Man borde också kunna lita på vad enskilda agenter säger men trots det är HUACA en vedertagen term här.
Om de inte leverar köpt tilläggstjänst måste de i så fall betala tillbaka vad den kostade. Det har de inte heller gjort.
Har du begärt återbetalning?

I ditt fall skulle jag nog ha löst sista steget själv och begärt återbetalning istället även om man kan tycka att informationen skulle ha framgått blir det nog svårt att komma någonstans med det.

Jag väntar fortfarande på original routing credit som jag har rätt till.

Men SAS har slutat svara på mitt ärende.

Ja, det har du såklart. Trist att de inte svarar, och att det dröjer.

Men som jag skrev initialt, om det är viktigt för dig att nå conscious traveller i år så kan det vara en god idé att köpa det sista steget. Det kan troligtvis bli en utmaning att "få rätt" när det går emot de allmänna villkoren för tilläggstjänster. Om man tolkar villkoren så, det vill säga.

Lycka till! :)

Har ett point sharing konto där de minderåriga medlemmarna saknar två steg för att bli conscious traveler. Min tanke var att komplettera med miljövänliga produkter ur Sas EuroBonus webshop, men denna möjlighet verkar vara låst för dessa medlemmar så gissar det blir svårt att nå tio steg för dem då vi inte har någon resa planerad.

Har ett point sharing konto där de minderåriga medlemmarna saknar två steg för att bli conscious traveler. Min tanke var att komplettera med miljövänliga produkter ur Sas EuroBonus webshop, men denna möjlighet verkar vara låst för dessa medlemmar så gissar det blir svårt att nå tio steg för dem då vi inte har någon resa planerad.
Det beror på att du har begränsat deras möjlighet att använda poäng. Om du tillfälligt ändrar i pointsharing så funkar det. Dock ganska osäker om produktköp skulle rädda årets steg. Donation är ett säkrare kort med kostar netto 5000 bonuspoäng om det är två steg som saknas.

Toppen