Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Tack, nu hittar jag ett snittpris. Frågan är om snittpriset är ett verkligt pris eller om allt blir mycket dyrare när man sen skall boka, det blir ju en gissningslek...
Tror att snittpris är endast en programmeringsfel eftersom det kan även vara att man vill boka mer än en natt. Det står snittpris för en natt även om du tittar på att betala med cash.

Sen dels att man inte kan se vad ett bonus-rum kostar, men också att avbokningsvillkoret är avbokning 48 timmar innan, vilket för mig är en viktig sak.

Håller med, 48 h är en starkt negativ förändring för mig med.

Och det här med att man inte kan se priset i poäng normalt om man inte har poängen -- det är bara så dumt. Då blir man (åtminstone jag) ju mindre motiverad att samla poäng -- när målet inte är tydligt. Sjukt ogenomtänkt.

försök att söka på datum och stad utan att välja ett specifik hotell. Sedan välj Superdeals som "betalningssätt". Då ska du kunna se priset i spenn på alla hotels den dagen även om du inte har så det räcker. Till exempel har jag endast 1008 spenn.

Visa bifogad bild 160124
Bra tips, alltid nåt.

Norwegians lojalitetsprogram är mer trassligt än Strawberry när det kommer till förmåner. Jag har status som belöningsprioritet hos Norwegian men ingen av förmånerna fungerar för mina bokningar den här månaden gjorda på den norska appen. Jag vill inte föreställa mig hur rörigt det skulle vara om Strawberry-status skulle ha lovat fördelar för Norwegian-flyg.

Mejlade Strawberry, efter att både SEB och Spenn hänvisat dit, om att jag saknade 50% av poängen från MC. Är det nånting som inte gått fel med Spenn?
a7a54eb74c68e804b97435e4223aade3.jpg
Jag fick ett helt annat svar. Kanske tröttnade de på att erkänna fel..

"De dubbla spennen har längre behandlingstid och tar därför längre tid innan de blir synligt. Men jag kan se att det har registrerats dubbla spenn på din profil. "

@airac trevligt du gör en tabell och försöker se värdet per krona.

Det som ställer till det med mitt sätt att se på saken är att du räknar värde mot dynamisk prissättning av bonusnätter. De kan kosta XXX spenn imorgon när du behöver en natt.

Värde tycker jag ska räknas mot fasta definierade uttagstabeller. Då blir bästa cashback 10öre/svenskspenn mot NAS flyg. Alltså 0,5% i cashback vanlig spend. Betydligt sämre alltså än t ex samtliga SAS kort, även SAS Lunar med 8EB/100sek.
Jag kontrollade flera hotell i Stockholm och Sundsvall idag för ett par datum under 2025.

Om man har tillräckligt med Spenn för att använda sig av Superdeal, (just nu verkar finnas en superdeal ungefär på samma sak som när det tidigare gick att boka en bonusnatt) har 1 spenn ett värde av 15 öre.
Det som varken jag eller någon annan vet ännu är:

1. Kommer 1 spenn alltid att ha ett värde av 15 öre eller kommer även konvertering att vara dynamisk precis som rumspriset? Men det känns lite osannolikt eftersom de får redan med dynamiken när spenn konverteras till öre och rumspriset är dynamisk.
2. Kommer det lika ofta att vara rum som kan bokas med Superdeal som det tidigare var med Bonusnatt?

Men om man INTE har tillräckligt med Spenn för att betala hela priset och man använder det man har för att sänka priser sjunker värdet av 1 Spenn till 0,09 öre, dvs 40% mindre.

Vanlig köp på Strawberry Mastercard ger 5 spenn per 100 kr. 5 Spenn= 75 öre. DVS en "cashback" på 0,75% i samband med Superdeals. Men om man använder sina Spenn endast för att sänka priset, dvs 1 Spenn = 0,09 öre sjunker Cashback till 0,45%. Och eftersom det kommer att vara toksvårt att samla på sig många Spenn via boende i framtiden ska man kanske tänka på 0,45% cashback istället för 0,75%.

Det kan eventuellt vara ett bättre val en ett SAS Mastercard om man har väldigt lite spend på sin Mastercard eftersom årsavgiften är mycket lägre och 24 nätter gör det ganska lätt att komma upp i Gold varje år om man ska fortfarande bo på Strawberry. Men ska man fortfarande bo på Strawberry bör man överväga att boka alla nätter, efter man har nått 6 styck för att nå 30, via Hotels.com för att få 10% cashback (om inte inloggning hos Strawberry ger ett mycket bättre pris på rummet än hotels.com).

Summa Summarum: som flera har tidigare skrivet här, guldtiden med Jordgubben är död och begraven.

. Men ska man fortfarande bo på Strawberry bör man överväga att boka alla nätter, efter man har nått 6 styck för att nå 30, via Hotels.com för att få 10% cashback (om inte inloggning hos Strawberry ger ett mycket bättre pris på rummet än hotels.com).

Ger Strawberry statusförmåner även om man bokar via Hotels.com?

Ger Strawberry statusförmåner även om man bokar via Hotels.com?
Strawberry ändrade policyn och praxis för att vara sämre för Strawberry-eliter som väljer Strawberry-hotell men bokar via tredje parts webbplatser. Ibland kan man ändå ha tur med en del av fördelarna ändå, men det fungerar inte längre som tidigare.

Jag kontrollade flera hotell i Stockholm och Sundsvall idag för ett par datum under 2025.

Om man har tillräckligt med Spenn för att använda sig av Superdeal, (just nu verkar finnas en superdeal ungefär på samma sak som när det tidigare gick att boka en bonusnatt) har 1 spenn ett värde av 15 öre.
Det som varken jag eller någon annan vet ännu är:

1. Kommer 1 spenn alltid att ha ett värde av 15 öre eller kommer även konvertering att vara dynamisk precis som rumspriset? Men det känns lite osannolikt eftersom de får redan med dynamiken när spenn konverteras till öre och rumspriset är dynamisk.
2. Kommer det lika ofta att vara rum som kan bokas med Superdeal som det tidigare var med Bonusnatt?

Men om man INTE har tillräckligt med Spenn för att betala hela priset och man använder det man har för att sänka priser sjunker värdet av 1 Spenn till 0,09 öre, dvs 40% mindre.

Vanlig köp på Strawberry Mastercard ger 5 spenn per 100 kr. 5 Spenn= 75 öre. DVS en "cashback" på 0,75% i samband med Superdeals. Men om man använder sina Spenn endast för att sänka priset, dvs 1 Spenn = 0,09 öre sjunker Cashback till 0,45%. Och eftersom det kommer att vara toksvårt att samla på sig många Spenn via boende i framtiden ska man kanske tänka på 0,45% cashback istället för 0,75%.

Det kan eventuellt vara ett bättre val en ett SAS Mastercard om man har väldigt lite spend på sin Mastercard eftersom årsavgiften är mycket lägre och 24 nätter gör det ganska lätt att komma upp i Gold varje år om man ska fortfarande bo på Strawberry. Men ska man fortfarande bo på Strawberry bör man överväga att boka alla nätter, efter man har nått 6 styck för att nå 30, via Hotels.com för att få 10% cashback (om inte inloggning hos Strawberry ger ett mycket bättre pris på rummet än hotels.com).

Summa Summarum: som flera har tidigare skrivet här, guldtiden med Jordgubben är död och begraven.
Innehåller inte ditt exempel ett räknefel?
Du skriver antingen 15 öre/poäng eller 0.09 öre/poäng. Du menar nog 0.09 SEK/poäng isf. Annars blir det inte 40 % mindre värde utan avsevärt mer.

Toppen