De är ruskigt bra att få när man är Lifetime Platinum....Det dök upp tre kvalificerande nätter tack vare MC i alla fall. Åtminstone en sak som fungerade![]()
Skall säga upp kortet
De är ruskigt bra att få när man är Lifetime Platinum....Det dök upp tre kvalificerande nätter tack vare MC i alla fall. Åtminstone en sak som fungerade![]()
Jag har inte heller fått dubbla spenn för ett köp 1:a december.Nån mer som inte fått dubbla poäng?
Fick den också. Rätta mig om jag har fel. Förr fick man väl 1 p per spenderad kr på hotellet, före eventuell bonus. Efter att ha spenderat 10 000 kr kunde man plocka en frinatt på tex Comfort Arlanda. Nu med en superdeal betalar man 8 700 Spenn. Så med trippelkampanjen blir det ett marginellt bättre erbjudande än det gamla normalläget. Har väl konstaterats förut, men detta är väl en av de bättre "enhencements" som vi har sett på senare årKampanj med trippla Spenn på gång.
”ekf, vi firar vår nya lojalitetsvaluta Spenn med ett exklusivt erbjudande för våra medlemmar! Just nu får du trippelt så många Spenn (10 kr = 9 Spenn) på hotellvistelser fram till 1 april 2025.
Och du, som Platinum-medlem är du såklart först i kön och får möjlighet att boka redan idag, 1 dag före alla andra! Men var snabb – erbjudandet gäller endast bokningar som görs senast torsdag 5 december 2024, kl 23:59.”
Enligt mina kalkyler fick man 1,8 frinätter (à 10000p) per 10000kr spend på strawberrynätter förutsatt platinumstatus och mastercardet.Fick den också. Rätta mig om jag har fel. Förr fick man väl 1 p per spenderad kr på hotellet, före eventuell bonus. Efter att ha spenderat 10 000 kr kunde man plocka en frinatt på tex Comfort Arlanda. Nu med en superdeal betalar man 8 700 Spenn. Så med trippelkampanjen blir det ett marginellt bättre erbjudande än det gamla normalläget. Har väl konstaterats förut, men detta är väl en av de bättre "enhencements" som vi har sett på senare år![]()
Njae, med nuvarande dubbel-poäng kampanj på Mastercardet tjänar man ca 7000 Spenn/per 10000 SEK man spenderat på Strawberry hotell.Enligt mina kalkyler fick man 1,8 frinätter (à 10000p) per 10000kr spend på strawberrynätter förutsatt platinumstatus och mastercardet.
Nu ser jag inte alla Spenn-priser pga lågt saldo, men ett exempel jag hittade med en frinatt à 4770spenn gav 1,47 frinätter per 10000 kr spend på strawberry med platinum. Med nuvarande kampanj så blir det 2,73 istället.
Med reservation för att kag räknat fel såklart. Dock räknade jag inte med 2x-kampanjen utan med 3x-kampanjen som startade idag (för platinum).med nuvarande dubbel-poäng kampan