Diamond-in-the-ruff
Medlem
Grattis!Nådde precis EBD för första gången! Fick dock inget hej av tanten ombord. Kanske en förmån som tagits bort.
Hit or miss för det mesta. Många gånger uttrycks det bara som... "Är du en sån där Diamond?"
Grattis!Nådde precis EBD för första gången! Fick dock inget hej av tanten ombord. Kanske en förmån som tagits bort.
Aha. Men de brukade titta på mig som om jag var en silverfisk.Grattis!
Hit or miss för det mesta. Många gånger uttrycks det bara som... "Är du en sån där Diamond?"
Bra tips! Är burgare o Cava ngt jag aktivt måste lägga in i bokningen?
Jag kanske fått et "hej" én gång under de 5 år jag har varit diamond. Det skulle uppskattas om de gjorde mer av det tycker jag. Men får vanligtvis utmärkt service. I Europa/Norden reser jag oftast i Go och under de senaste åren har förmånen med gratis dryck fungerat bra, de har alltid koll har jag upplevt. Bara én gång förra vecka inrikes i Norge från Kirkenes till Oslo ville de ha betalning för en Ramlösa, men funkade då att visa diamond kortet på mobilenNådde precis EBD för första gången! Fick dock inget hej av tanten ombord. Kanske en förmån som tagits bort.
Det är lit eäpplen och päron att jämföra vad ett flygbolag släpper till egna resenärer, jämfört med vad ett flygbolag släpper till sina partners.Hade gärna sett fler förmåner vid awardbokningar för ebd. Varför inte endast tillåta ebd boka första klass för poäng på Garuda eller china eastern. M&M tillåter ju endast Senator/HON att boka first med swiss.
Eller endast låta ebd kunna boka SQ när det kommer bli möjligt.
Eller släppa fler platser för ebd på sas business.
Hehe, jag har varit Diamant i kanske 8 år och det har väl hänt en gång. Annat var det på mina senaste 2 flygningar med Thai som Royal Orchid Gold - nästan lite väl uppassad för min smakNådde precis EBD för första gången! Fick dock inget hej av tanten ombord. Kanske en förmån som tagits bort.
Det är lit eäpplen och päron att jämföra vad ett flygbolag släpper till egna resenärer, jämfört med vad ett flygbolag släpper till sina partners.
Högst troligt vill nämnda flygbolag ha mer än vad sas är villiga att betala, varför skulle då sas sälja detta med förlust bara för man är EBD?
Det kommer bli ramaskri från "stora massan" om SQ inte blir tillgängligt, tror inte sas är så sugna på att reta upp en kundgrupp som går bananas på sina kreditkort i dagsläget och nu 1-2 år senare börjar inse att man inte kan välja fritt bland resor och nu är osäkra på om detta är rätt. Det skulle slå rätt hårt mot SAS om alla dessa i "stora massan" slutade använda kreditkorten.
Släppa fler platser på SAS egna longhaul till EBD känns som en mindre genomtänkt tanke. Pandion har redan denna förmånen att de alltid kan boka awards på SAS. Det finns i dagsläget extremt många EBD och att fylla upp kabinerna ännu mer med "icke betalande" kunder är inte rätt för sas ekonomi just nu.
Däremot skulle man ju kunna se att en EBD kunde få någon upgrade voucher eller möjlighet att låsa upp någon bonusplats 1 gång per år, sådana system finns hos många av konkurrenterna.