Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Bra tips! Är burgare o Cava ngt jag aktivt måste lägga in i bokningen?

Det är bara burgare som aktivt ska beställas i förväg. OBS att om du gör det får du den inte om du bokar om till annan avgång som om du tänker använda dén förmån skal du inte bestille mat i förväg.
 
  • Gilla
Reactions: JKS
Nådde precis EBD för första gången! Fick dock inget hej av tanten ombord. Kanske en förmån som tagits bort.
Jag kanske fått et "hej" én gång under de 5 år jag har varit diamond. Det skulle uppskattas om de gjorde mer av det tycker jag. Men får vanligtvis utmärkt service. I Europa/Norden reser jag oftast i Go och under de senaste åren har förmånen med gratis dryck fungerat bra, de har alltid koll har jag upplevt. Bara én gång förra vecka inrikes i Norge från Kirkenes till Oslo ville de ha betalning för en Ramlösa, men funkade då att visa diamond kortet på mobilen :)
 
Hade gärna sett fler förmåner vid awardbokningar för ebd. Varför inte endast tillåta ebd boka första klass för poäng på Garuda eller china eastern. M&M tillåter ju endast Senator/HON att boka first med swiss.

Eller endast låta ebd kunna boka SQ när det kommer bli möjligt.

Eller släppa fler platser för ebd på sas business.
 
Försökte precis att ringa in till chatten som nybliven EBD, men verkar som att den utlovade 24/7-supporten inte existerar? Har någon något tips på hur man kommer fram?

Mvh vinterdeppare som vill fly till värmen
 
Hade gärna sett fler förmåner vid awardbokningar för ebd. Varför inte endast tillåta ebd boka första klass för poäng på Garuda eller china eastern. M&M tillåter ju endast Senator/HON att boka first med swiss.

Eller endast låta ebd kunna boka SQ när det kommer bli möjligt.

Eller släppa fler platser för ebd på sas business.
Det är lit eäpplen och päron att jämföra vad ett flygbolag släpper till egna resenärer, jämfört med vad ett flygbolag släpper till sina partners.
Högst troligt vill nämnda flygbolag ha mer än vad sas är villiga att betala, varför skulle då sas sälja detta med förlust bara för man är EBD?

Det kommer bli ramaskri från "stora massan" om SQ inte blir tillgängligt, tror inte sas är så sugna på att reta upp en kundgrupp som går bananas på sina kreditkort i dagsläget och nu 1-2 år senare börjar inse att man inte kan välja fritt bland resor och nu är osäkra på om detta är rätt. Det skulle slå rätt hårt mot SAS om alla dessa i "stora massan" slutade använda kreditkorten.

Släppa fler platser på SAS egna longhaul till EBD känns som en mindre genomtänkt tanke. Pandion har redan denna förmånen att de alltid kan boka awards på SAS. Det finns i dagsläget extremt många EBD och att fylla upp kabinerna ännu mer med "icke betalande" kunder är inte rätt för sas ekonomi just nu.
Däremot skulle man ju kunna se att en EBD kunde få någon upgrade voucher eller möjlighet att låsa upp någon bonusplats 1 gång per år, sådana system finns hos många av konkurrenterna.
 
Det är lit eäpplen och päron att jämföra vad ett flygbolag släpper till egna resenärer, jämfört med vad ett flygbolag släpper till sina partners.
Högst troligt vill nämnda flygbolag ha mer än vad sas är villiga att betala, varför skulle då sas sälja detta med förlust bara för man är EBD?

Det kommer bli ramaskri från "stora massan" om SQ inte blir tillgängligt, tror inte sas är så sugna på att reta upp en kundgrupp som går bananas på sina kreditkort i dagsläget och nu 1-2 år senare börjar inse att man inte kan välja fritt bland resor och nu är osäkra på om detta är rätt. Det skulle slå rätt hårt mot SAS om alla dessa i "stora massan" slutade använda kreditkorten.

Släppa fler platser på SAS egna longhaul till EBD känns som en mindre genomtänkt tanke. Pandion har redan denna förmånen att de alltid kan boka awards på SAS. Det finns i dagsläget extremt många EBD och att fylla upp kabinerna ännu mer med "icke betalande" kunder är inte rätt för sas ekonomi just nu.
Däremot skulle man ju kunna se att en EBD kunde få någon upgrade voucher eller möjlighet att låsa upp någon bonusplats 1 gång per år, sådana system finns hos många av konkurrenterna.

Som @palmen säger så är det osannolikt att de skulle vilja ge bättre tillgänglighet till partnerawards för EBDs. Det de gärna skulle få föra är att ta bort 2x-multiplikatorn på China Airlines och Vietnam Airlines för EBD, men det tror jag inte heller kommer hända.

När det gäller tillgång till awards på egen metall så är det nog även där osannolikt att vi bara rakt av skulle få bättre tillgänglighet än alla andra. Två möjliga alternativ som jag eventuellt skulle kunna se (men som även dessa är osannolika) vore något i stil med:
* Awards i SAS C släpps tidigare till EBD än andra. T.ex. när awards släpps 330 dagar innan avgång så kan bara EBD+ boka dem och sen blir de tillgängliga för alla andra 300 dagar innan avgång. (Detta har vissa av samma problem som det @palmen säger ovan kring att göra de som spenderar mycket på kreditkort sura).
* Möjlighet att "låsa upp" awards på SAS-flyg om vissa villkor är uppfyllda (t.ex. minst x platser obokade i business med mindre än y dagar kvar till avgång, eller något annat mer komplicerat), men då till ett högre poängpris (150%? 200%?) av ordinarie awardkostnad.
 
Toppen