Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

@MTheC Jag har hört samma rykte som Dig nu att garanterad uppgradering för Plat försvinner vid bokning. Ännu ett rykte är att garanterad sen utcheck till 18.00 försvinner. En fördel jag utnyttjar konstant med arbete. Riktigt tråkigt förlora den.

Det tillkommer en fördel för Plat. Vi får ge bort ett Guld varje period. Trevligt det, speciellt för oss med Lifetime, om detta stämmer. Kompenserar dock absolut inte för det andra som försvinner.

Edit.vid närmare eftertanke kanske ge-bort guldet kompenserar mer om Strawberry övergår till ett nödalternativ med annat huvudprogram. Alltid fint ge Guld till sambon eller frun. ;-)

Last edited:
  • Gilla
Reactions: hco
Garantier är svårt att jobba med. Det skapar ett stort missnöje när garantierna inte levs upp till. Det är en avvägning att få till förmåner som uppskattas av medlemmar samtidigt som hotellen ska klara av att leverera. Tror man hellre stryker förmåner som skapar mer missnöje än nöje. Så egentligen har dom bara lyssnat på er som klagar på att det fungerar dåligt ;)

@MTheC Jag har hört samma rykte som Dig nu att garanterad uppgradering för Plat försvinner vid bokning. Ännu ett rykte är att garanterad sen utcheck till 18.00 försvinner. En fördel jag utnyttjar konstant med arbete. Riktigt tråkigt förlora den.

Det tillkommer en fördel för Plat. Vi får ge bort ett Guld varje period. Trevligt det, speciellt för oss med Lifetime, om detta stämmer. Kompenserar dock absolut inte för det andra som försvinner.

Edit.vid närmare eftertanke kanske ge-bort guldet kompenserar mer om Strawberry övergår till ett nödalternativ med annat huvudprogram. Alltid fint ge Guld till sambon eller frun. ;-)
Fick mail med nya villkor nu: https://www.strawberry.se/medlemskap/enkelt-forklarat/

De skriver: "Ta det lugnt – ändringarna av dina medlemsförmåner blir minimala."

Garanterad uppgradering är borta för Platinum

Gällande sen utcheckning är den inte längre garanterad för Platinum och är till 16 istället för 18

Fri avbokning till 18 mot tidigare 21

Redan idag har man ju rätt till garanterad uppgradering vid bokningstillfället, plus möjlighet till ytterligare uppgradering vid incheckning. Kommer man då att få dubbla möjligheter till uppgradering vid incheckning alltså? ;)
Idag har du möjlighet till uppgradering mer än 1 nivå vid incheckning så det är ju en stor försämring.

Nya förmåner:

Gold och Platinum får använda restaurangkupongen på valfritt hotell (inte endast hotellet man bor på).
Frys din medlemsnivå gäller både Gold och Platinum.
Platinum får ge bort Gold.

IMG_3038.jpeg

Bra ändå med denna möjlighet. Betydligt enklare göra av med ~550k poäng t o m -27!

"Tjänar jag Spenn och kvalificerande nätter med Strawberry Mastercard från 19 november 2024?

Ja! Strawberry Mastercard fortsätter vara en värdefull hjälp till att boosta intjäningen av Spenn. Du samlar även fortfarande kvalificerade nätter varje månad som du använder kortet. Vi kommer ge mer information om denna förmånen 19 november 2024."

Toppen