amerikatt
Medlem
Jag hävdar att den är tyskt funktionell och en frisk fläkt efter x antal icke lika väl fungerande flygplatser. Sedan kan jag hålla med om att det inte är första gången LH lagt en connection på en och samma bokning som innebär att vederbörande får springa med andan i halsen sisådär 2 kilometer och ändå knappt hinna till nästa avgång. Nu har jag ju inte gikt eller liknande, men hade jag gjort något annat än sprungit hade jag inte hunnit. Inte okej. Damen som står utanför A-loungen kände dock igen mig och gav mig choklad som färdkost medan jag hämtade andan. Oengagerad personal håller jag därmed inte med om. Det fanns det däremot gott om i Bryssel (även runda två samma dag) samt Warsava som var vidrigt på alla sätt och vis.Frankfurt välfungerande??? Har det hänt något spektakulärt med den flygplatsen nyligen? Annars är mina erfarenheter långa köer i säkerhetskontroller, oengagerad personal, inte särskilt välorganiserade flöden, långa gångsträckor, hög andel försenade flygplan o.s.v.
Min poäng med hela inlägget var att det högt älskade Kastrup också har sina brister och att den genomgått ombyggnationer som gjort att den stundom sett ut som en byggarbetsplats. Likaså den prisbelönta flygplatsen i Vanda som under ett par år var ett virrvarr av byggplank och rent helskotta. Återigen vill jag inte försvara Arlanda till sista andetag, men försöker sätta flygplatsen i paritet med andra och finner att den inte är den "sämsta flygplatsen i moderna Europa". Det enda jag egentligen håller med om många här är att den ligger perifert till och inte mitt i stan som i vissa europeiska städer.