Åkte en precis med nya dörrar och mellanväggarna borttagna, i övrigt orenoverad. Är sex eller sju helt klara nu? Med det här tempot tar det tyvärr till 2036 innan det är klart (20% på 3 år, premiär november 2021), är inte tågen uttjänta då?
+1 på den, men det kommer inte att hända. För två år sedan slängde någon alla planer på nya stambanor i papperskorgen och bad Banverket byta inriktning och bara jobba med spår i regional trafik.Jag tycker att SJ har för få tåg och landet behöver fler spår. Så behåll de gamla tågen men köp nya också.
Tyvärr, ja. Och sedan framtida högre kostnader —> mer nedåtgående spiral för tågresor och mer efterfrågan på kortdistansflyg.+1 på den, men det kommer inte att hända. För två år sedan slängde någon alla planer på nya stambanor i papperskorgen och bad Banverket byta inriktning och bara jobba med spår i regional trafik.
Så 2035 kommer det att finnas lite nya spår runt Stockholm för pendlare och ev kan boråsare åka till Götet och kolla på riktig fotboll, men några riktigta förbättringar i långdistans trafik kommer inte de närmaste 25 åren.
Du glömde Island, dom har ingen järnväg hellerÄr också pinsamt i ett land som i övrigt är väldigt tidigt med innovationer och ny teknik att ha järnväg som inte hänger med. Är det Norge och Finland också, alla andra EU-länder har väl mycket snabbare och mer punktlig järnvägstrafik? Malta undantaget och säkert nåt mer...
Du glömde Island, dom har ingen järnväg heller
Korrekt men man nämner Norge med andra EU länder då tolkar jag det som Europa.Island ≠ EU
Islands järnvägstrafik är som Hollviken/Ljunghusens järnvägstrafik: historia.