Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Senaste angående Air Europa Express-karusellen från FlyerTalk:

Hi BigRedBears,
Thank you for contacting us.

We're excited that you're interested in participating in the challenge!

SAS Link, SAS Connect, XFly, etc. are considered wetlease partners and they operate as just SAS, this is equally true for other airlines that have wetlease partners as long as nothing else is stated here https://www.flysas.com/en/eurobonus/...s/?filter=earn. What's important is to make sure that it's not a so called codeshare flight, because that could cause it not to be qualifying depending if the codeshare partner is a qualifying airline apart of SkyTeam or not.

You can also fly with different SkyTeam airlines in the same itinerary and gain multiple steps with the challenge, e.g. flying with SAS to JFK and with Delta to another domestic point.

If you have any more questions then don't hesitate to reach out.

Best Regards,

Mickael
SAS Customer Service

Har vi någon här som kommer flyga med Air Europa Express i närtid?

Någon annan som har haft problem med att få med sitt Eurobonusnummer när de bokar med Garuda? Försökt googla lite men hittar inte någon annan som har samma problem som mig. Jag får upp detta felmeddelande när jag trycker vidare från steget där man fyller i sina uppgifter "Sorry, there was an error with your input. Please try again". Om jag inte fyller i mitt Eurobonus går det bra att komma vidare. Vill helst ha med det i bokningen från början. Någon som har något tips? Har testat både i Garudas app och på hemsidan med olika web-läsare. Har även provat att skriva in det med eller utan Bokstäver innan numret.

Sen så läste jag att många lyckats registrera sitt eurobonus via sas. Jag har lagt in resor i SAS-appen och kan se dem där. Innebär det att de är registrerade till mitt Eurobonus?

Någon annan som har haft problem med att få med sitt Eurobonusnummer när de bokar med Garuda? Försökt googla lite men hittar inte någon annan som har samma problem som mig. Jag får upp detta felmeddelande när jag trycker vidare från steget där man fyller i sina uppgifter "Sorry, there was an error with your input. Please try again". Om jag inte fyller i mitt Eurobonus går det bra att komma vidare. Vill helst ha med det i bokningen från början. Någon som har något tips? Har testat både i Garudas app och på hemsidan med olika web-läsare. Har även provat att skriva in det med eller utan Bokstäver innan numret.

Sen så läste jag att många lyckats registrera sitt eurobonus via sas. Jag har lagt in resor i SAS-appen och kan se dem där. Innebär det att de är registrerade till mitt Eurobonus?
Nej du måste ha det på boardingkorten.

Nej du måste ha det på boardingkorten.
Så även om jag på SAS hemsida kan se att mitt Eurobonus är inlagt så kan det hända att det senare inte kommer med på Boardingkorten?

Försöker gardera mig för alla fallgropar i den här utmaningen och är nervös för att det inte ska gå att lösa vid check-in eller att efterregistrering kommer ta för lång tid.

Så även om jag på SAS hemsida kan se att mitt Eurobonus är inlagt så kan det hända att det senare inte kommer med på Boardingkorten?

Försöker gardera mig för alla fallgropar i den här utmaningen och är nervös för att det inte ska gå att lösa vid check-in eller att efterregistrering kommer ta för lång tid.
Stämmer bra

För den som vill ordna fyra bolag i ett svep inom EU så hittade jag följande alternativ:

Revenue (ca 332 SEK)
CPH-OTP med Ryanair

Award (24K i Eco, ca 1314 SEK)
OTP-CDG med Tarom
CDG-LHR med Air France
LHR-AMS med KLM
AMS-OSL med SAS

Alla är rena flyg, ingen wet lease/codeshare enligt Flightstats.

Revenue (ca 584 SEK)
OSL-CPH med Norwegian

För den som vill ordna fyra bolag i ett svep inom EU så hittade jag följande alternativ:

Revenue (ca 332 SEK)
CPH-OTP med Ryanair

Award (24K i Eco, ca 1314 SEK)
OTP-CDG med Tarom
CDG-LHR med Air France
LHR-AMS med KLM
AMS-OSL med SAS

Alla är rena flyg, ingen wet lease/codeshare enligt Flightstats.

Revenue (ca 584 SEK)
OSL-CPH med Norwegian
Hittade du award på sökmotorn? För verkar som att en agent lätt kan neka den rutten :p

Eller jag hittade nästan samma på första försök... Dock Tarom, AF, KLM, KLM. Synd att Air Europa inte dyker upp i sökmotorn, då kanske man kunde få till Tarom, AF, KLM + AIr Europa

Toppen