Senaste nytt

Söker tips på hotell och område i Sao Paulo

Jardim är nice också. Håll dig en bit nedanför Paulista bara. Couchsurfade förr vilket en gång resulterade i att jag bodde själv i en stor våning i två veckor, medans ägaren var bortrest. Låg nära Galeria dos Paes, som har otroligt goa sandwish. Käkades många sena nätter/tidiga mornar efter klubben. Oj vad man saknar SP

Om du är Accor-medlem så kryllar det av hotell i området. Allt från billiga Ibis Budget till fullutrustade lägenheter (Adagio).

Last edited:
Som rubriken lyder: var ska man stanna i 2-3 nätter?
Var bodde du till sist?
Hilton Morumbi är ett riktigt bra hotell :)
Har tittat på det, vore trevligt med tanke på att jag är HHG. Lite tråkigt dock att de har inomhuspool. Blev du uppgraderad till loungerum?

Var i Sao Paolo av samma anledning för ett par år sedan.
Bodde på hotellet här
Visa bifogad bild 122737
Det var billigt, mkt sköna ölhak och en del najs restauranger i närheten.
Jag knallade överallt och tyckte det funkade toppen för 2 dagar i stan.
Har kollat in detta. Var poolen okej?

Då vi har med barnen på resan så önskar vi en riktigt nice pool, helst utepool.

Någon som har bott på Novotel Sao Paulo Morumbi? Den poolen ser väldigt trevlig ut.

Det ligger inte på vägen till Curitiba, men Santos har nog den strand som ligger närmast Sao Paulo.
Vi kommer att vara i Sao Paulo i 7 dagar i början av januari. Är det värt att åka till Santos? Vi kommer direkt från Rio så strand har vi fått. Jag hittade inget riktigt hotell i Santos som lockade men det vore kul att se staden där Pelé spelade fotboll.

Något annat tips på saker att göra med barn i eller utanför Sao Paulo? Fotbollsmuseet ska vi i alla fall kolla in :).

Var bodde du till sist?

Har tittat på det, vore trevligt med tanke på att jag är HHG. Lite tråkigt dock att de har inomhuspool. Blev du uppgraderad till loungerum?

Någon som har bott på Novotel Sao Paulo Morumbi? Den poolen ser väldigt trevlig ut.
Minns inte

Kanske inte bästa området o bo i men Liberdade med dess "Asia town" är absolut värt ett besök, känns som o stiga rakt in i Japan i vissa delar :)

• Gilla
Reactions: Gus
Poolen var inget vidare tbh då varje fall.
Ganska liten och inte så najs.
Var bodde du till sist?

• Gilla
Reactions: Gus
Poolen var inget vidare tbh då varje fall.
Ganska liten och inte så najs.
Nä, den såg inte jätterolig ut. Jag tycker att hotellpoolerna i den amerikanska kontinentens största stad generellt sett håller väldigt låg klass (av bilder att döma). Det känns som att Bangkoks sämsta hotellpool är mer spektakulär än Sao Paulos bästa.

Toppen