Senaste nytt

Söker tips på hotell och område i Sao Paulo

Moco

Medlem
Det finns en hel del att välja på beroende på hur du vill bo, hur du tänker ta dig runt, men också vad du vill göra, om du är där i jobb etc.

För 2-3 nätter skulle jag personligen rekommendera att du håller dig i området kring Jardins. Där har du det mesta nära inpå i form av restauranger, barer, butiker, Avenida Paulista etc. och det är nära till andra stadsdelar som kan vara trevliga att besöka. Här finns exempelvis Renaissance och Fasano, och en uppsjö av olika kedjor.

Ska du jobba och till bolagen i tech, bank etc, så kan Itaim Bibi ligga bra till. Mycket tid kan försvinna i trafiken, såvida du inte tar helikopter, så det är en aspekt att väga in om du bara är där några dagar.

Andra områden av intresse kan vara t.ex. Moema, Panamby, Morumbi.

Många av de senaste high-end/überlyx hotellen ligger väldigt off för såväl sköna spontana inslag som sightseeing, så om det inte är primärt hotellet du är ute efter så skulle jag fortsatt välja Jardins.
 

jolmic

Medlem
Det är just Hilton eller Radisson som jag helst vor på. Nu står det mellan Jardins och Morumbi. Det jag är ute efter är öl och mat och trevlig stämmning. Vart ska man bege sig närmast för lite strand och bad?
Målet är också att ta sig till Curitiba.
 
Jag tipsar om Jardims eller Pinheiros nära någon tunnelbanestation. Rue Oscar Freire brukar kallas "Sao Paulos Rodeo Drive" (Rodeo Drive anses vara den mest fashionabla gatan i Beverly Hills i Los Angeles) och gatan har en tunnelbanestation.

Vart ska man bege sig närmast för lite strand och bad?
Målet är också att ta sig till Curitiba.
Det ligger inte på vägen till Curitiba, men Santos har nog den strand som ligger närmast Sao Paulo.
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Var i Sao Paolo av samma anledning för ett par år sedan.
Bodde på hotellet här
Screenshot_20211029_090409.jpg

Det var billigt, mkt sköna ölhak och en del najs restauranger i närheten.
Jag knallade överallt och tyckte det funkade toppen för 2 dagar i stan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Moco

Medlem
Det är just Hilton eller Radisson som jag helst vor på. Nu står det mellan Jardins och Morumbi. Det jag är ute efter är öl och mat och trevlig stämmning. Vart ska man bege sig närmast för lite strand och bad?
Målet är också att ta sig till Curitiba.

Öl, mat och trevlig stämning får du hellre i Jardins än i Morumbi - som förutom shoppingcenter är ganska dött om kvällarna. Jardins är Sao Paulo's traditionella Östermalm (även om Itaim/Vila Nova Conceicao numera har högre kvadratmeterpriser) med närhet till traditionella musik- och underhållningskvarter. Morumbi har Kungens Kurva's charm, även om några av de senaste hotellen av utrymmesskäl ligger här.
 
Toppen