Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Om nu reward nätter skulle börjas räknas mot status, kanske det inte blir så stor skillnad ändå? Jag har inte lusläst villkoren än, finns det någon indikation på det? Annars är ju speciellt kommande året där vi blir ’tvungen’ att brinna poäng snabbt samtidigt som mam kanske önskar återkvalificera en utmaning.

Har du fått ett mail idag med info?

Jag har inte sett något mail här. Såg det ut som ett vanligt mail till alla medlemmar eller verkade det vara riktat bara till Platinum?
Det stod så här i slutet av mailet, så det dyker säkert upp för dig snart:

"På grund av tekniska begränsningar från vår sida kommer inte alla medlemmar att få detta mejl samtidigt."

• Gilla
Reactions: hco
Vid incheckning idag i Växjö så blev jag upplyst av receptionisten att jag borde använda mina poäng för den 19/11 så kommer de försvinna eftersom jag var Lifetime Platinum och borde ha en hel del poäng...
Jag sa att är du verkligen säker på det?
- Japp, jag har gått kurs på den nya appen sa hon då...
Ok, men jag har typ 400`poäng, hur tänker du att jag ska använda dem innan 19/11?
- Ok, kanske det var i december som det skulle försvinna, jag får kolla upp det..
Hon har ännu inte återkommit så får väl se vad det blir av mina poäng.

Jag kommer bli sur om det inte blir en rimlig växling.

Inspirerad av @Doctor-X skev jag till Guld-supporten. Fick ett mer generiskt svar.

"Tack för att du delar dina tankar med oss. Vi förstår att förändringarna i reglerna för Lifetime Gold kan vara frustrerande, särskilt för våra trogna medlemmar.

Tyvärr kan vi inte ge mer information om de nya villkoren vid detta tillfälle, annet enn hva som står i villkoren på hemsidan. Vi arbetar aktivt för att få fram tydligare detaljer och vi lovar att kommunicera mer information så snart den blir tillgänglig.

Tack för ditt tålamod och förståelse under denna tid. Vi uppskattar verkligen din lojalitet mot Strawberry."

Kanske skulle ha väntat till nästa vecka och mailat Platinum-supporten istället!

Kan ju åberöra vad som helst, korsande förmåner mellan programmen, eller enbart mindre förändring i någon form - kräver ju samma typ av formulering oavsett hur liten/stor förändringen är.

Men ändå aningen intressant att denna har en egen rubrik:

Medlemsvillkor som gäller från 19 november
Nya förmåner gäller från 19 november och kommer uppdateras inom de kommande veckorna.”

Blir klart intressant att följa oavsett.

Det måste väl fortfarande gå att få poäng då man betalar med mastercard, alltså hotellnotan och restauranger.
Det är flera gånger jag har valt att äta på en jordgubbsrestaurang för poängen, det gäller särskilt när det är trippelkampanj!

Jag mailade också kundservice om att jag som är platinum nu inte är långt ifrån LifeTime Gold. Svaret nedan:

Hej xxxxx,

Tack för ditt mejl.

Du får gärna kontakta oss när du närmar dig LifeTime så ska vi se på det.

Ha en fin dag!

Vi önskar att bli bättre och vill gärna att du hjälper oss!
Betygsätt hur du upplevde kontakten med oss genom att välja mellan alternativen nedan:

Med vänliga hälsningar/Kind regards

Customer Interaction Center
Tlf.: + 46 (0)771 666 700
http://www.strawberry.se

Toppen