Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Rimligt att tro att det blir mer likt Norwegians Cashpoints (vilket redan noterats i tråden), iom:

"Spenn will be led by Christoffer Sundby, former Chief Marketing & Customer Officer at Norwegian."

Om dom på något sätt får in en partner där jag kan boka hotell utanför Norden vore det fint. Men inga låga odds på det känns det som.

Skulle inte förvåna mig om upplevelsen blir som att köpa prylar för poäng i eurobonusshoppen, dvs ganska värdelös.

Skulle inte vara helt säker på det. De är otroligt fyrkantiga när det gäller att hålla sig till "regler" och annat och de har aldrig varit flexibla när jag behövt hjälp.

Men man kan ju hoppas, att ändra med drygt 5 veckors "heads up" är inte snyggt när det är såhär stora förändringar. Lufthansa förvarnade ju tex över ett år i förväg när de ändrade sitt program.
Klart det är svårt att vara säker på en sån sak. Men nu talar vi ändå om hundratals/tusentals väldigt lönsamma medlemmar som kan lacka ur och dra någon annanstans om man gör bort sig helt med lifetime.
En sån sak tar man beslut om på högre nivå än när du kommer och önskar flexibilitet om något som bara gäller dig.
Jag tror på någon slags goodwill, men det får visa sig :)

Tja, de söker inte mindre än 3 personer till sin loyalty&partners-avdelning, inkl självaste chefen, så jag skulle inte tro att alla de där framtida möjligheterna ligger inom en nära framtid....

Jag blir alltid lite sugen att söka när jag ser företag som söker loyalty manager, men känner inte riktigt entusiasmen för spenn. Men säkert ett spännande jobb för någon här (kanske livsfarligt för poängjägare den dagen någon härifrån blir rekryterad till loyalty manager;) )

Allt för doktorn och fattar stressen så nära målet.

Jag kan hjälpa Dig alltså. Det kostar Dig en slant med 90k då jag måste spenda en del miles men inga problem. Bara återkom på PM eller maila, flyger mycket idag, om du behöver hjälp så ordnar vi detta 100%

TACK @M.K ! Kom själv hem igår efter 1v på resande fot, måste räkna lite!

Det går att växla avios till jordgubbe-poäng. Kursen är 2:1 hos https://www.finnairshop.com/en/strawberry
Problemet där är att de är sjukt långsamma. Kan ta en månad enligt T&C. Jag gjorde detta för många år sedan och om jag minns rätt tog det i stort sett 30 dagar den gången. Vet ej om det förbättrats.

Ja Strawberry skriver 30-45 dagar och Finnair ca 1 månad. Det kan verkligen vara på håret om allt ändras 18:e november. En chansning som kan slå helt åt fel håll om man har otur.

Medlemsvillkoren är publicerade på deras hemsida nu (även om det är lite dolt). La ett mail till Platinum-mailen igår där jag uttryckte mitt missnöje kring sättet de kommunicerat ut ganska väsentliga ändringar i bonusmedlemsprogrammet och att de väljer att ta bort lifetime-progress via poäng. Att ge ca 1 månads heads up känns inte riktigt ok. Leder säkert inte någonstans, men som torgen lojal kund till NCC/Strawberry sedan många år tillbaka ville jag uttrycka mina åsikter.

Känns som att sedan bytet till Strawberry från NCC har man ständigt satsat på att locka in nya kunder med diverse kampanjer (nätter x2, etc) eller förlänga status för de om inte klarat att uppnå den på egen hand, medans man inte gett något nämnvärt till de mest lojala och högspenderande.

Medlemsvillkoren är publicerade på deras hemsida nu (även om det är lite dolt). La ett mail till Platinum-mailen igår där jag uttryckte mitt missnöje kring sättet de kommunicerat ut ganska väsentliga ändringar i bonusmedlemsprogrammet och att de väljer att ta bort lifetime-progress via poäng. Att ge ca 1 månads heads up känns inte riktigt ok. Leder säkert inte någonstans, men som torgen lojal kund till NCC/Strawberry sedan många år tillbaka ville jag uttrycka mina åsikter.

Känns som att sedan bytet till Strawberry från NCC har man ständigt satsat på att locka in nya kunder med diverse kampanjer (nätter x2, etc) eller förlänga status för de om inte klarat att uppnå den på egen hand, medans man inte gett något nämnvärt till de mest lojala och högspenderande.
Hoppas att du når framgång.
Känner själv att de inte bryr sig längre (på platinum-mailen hanterar de helst bara bokningar och lägger till saknade poäng och på feedback-mailen studsar det runt utan att någon tar ansvar)

Vad gäller ändringen och framförhållning har de följande villkor. De är alltså tyvärr ute i god tid om de publicerar ändringen "redan nu" och det är upp till medlemmen att informera sig, de behöver inte ens uppmärksamma medlemmarna om radikala förändringar i programmet.
1.13. Strawberry förbehåller sig rätten att, utan föregående varsel till var enskild medlem, ändra medlemsvillkoren. Sådana ändringar publiceras på hemsidan och träder i kraft 14 dagar efter publicering på hemsidan om inte annat anges. Medlem ansvarar själv för att hålla sig uppdaterad i förhållande till eventuella ändringar av villkoren.

Hur läser ni detta villkoret?
5.1.3 Medlem i Strawberry kan nyttja Spenn som hel eller delbetalning vid bokning av rum på specifik priskod.

Jag tänkte nämligen först att detta nya cashpoints systemet skulle betyda den fördelen att man skulle kunna ta ut awards på vilket rum som helst, inkl sviter. I dag är award begränsat till standard rum och ofta (men inte alltid) tex superior. Sedan får man hoppas på uppgradering.

Jag tänkte alltså att nu skulle man kunna boka vilket ledigt rum som helst och betala med spenn, även om det säkert är en dålig affär för dyra rum. Men när jag läser "... på specifik priskod" antar jag att de kommer att fortsätta ha kapacitets-kontroll på bonusnätter och det kommer att kunna styra det till sämsta-möjliga-rum om de vill?
Tråkigt i så fall, jag såg en lite positiv nyhet där annars.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen