Vad gjorde personalen denna gång? Snackade med varandra och kunde inte bry sig om att skicka tillbaka backar? Låg efter i granskningen så de förbättrar statistiken genom att skicka alla väskor till secondary?
Vad gjorde personalen denna gång? Snackade med varandra och kunde inte bry sig om att skicka tillbaka backar? Låg efter i granskningen så de förbättrar statistiken genom att skicka alla väskor till secondary?
Aning besviken, bättre kan man beskriva flygplatsmardrömmen Arlanda'Youtube-profilen' Henrik Jönsson går Arlanda-amok på Twitter...
Genomlider just nu den ekonomiska, logistiska och estetiska mardrömmen Arlanda - och har förslösat två timmar och tjugo minuter åt att ta mig från centrala Stockholm till min gate. Det nya securitysystemet har problem, turister blandas med inrikesresenärer. Jag fastnar i stickprov, ombes ta av bälte och skor. Min gate är F, 20 minuters vandring genom taxfree. Gubbar och gummor. Stängda lokaler. Gaffeltruckar. Hängande kablar. Restaurangerna stängda, sånär som på ej glutenfria wraps och sötsaker. Stället är till stor del en byggnadsarbetsplats.
x.com
x.com
Precis! Det var inte mycket till 'roast'.Aning besviken, bättre kan man beskriva flygplatsmardrömmen Arlanda![]()
Man behöver inte gå runt och lukta på varenda parfymflaska, det går bra att gå rätt igenom taxfree på mindre än EN minut. Här tycker jag Arlanda är MYCKET bättre än vissa andra flygplatser där man lotsas IKEA-style i labyrint genom butiken. Nä den där sågningen sa mer om honom än om Arlanda.'Youtube-profilen' Henrik Jönsson går Arlanda-amok på Twitter...
Genomlider just nu den ekonomiska, logistiska och estetiska mardrömmen Arlanda - och har förslösat två timmar och tjugo minuter åt att ta mig från centrala Stockholm till min gate. Det nya securitysystemet har problem, turister blandas med inrikesresenärer. Jag fastnar i stickprov, ombes ta av bälte och skor. Min gate är F, 20 minuters vandring genom taxfree. Gubbar och gummor. Stängda lokaler. Gaffeltruckar. Hängande kablar. Restaurangerna stängda, sånär som på ej glutenfria wraps och sötsaker. Stället är till stor del en byggnadsarbetsplats.
x.com
x.com
Bättre än absolut horror? Ja.Man behöver inte gå runt och lukta på varenda parfymflaska, det går bra att gå rätt igenom taxfree på mindre än EN minut. Här tycker jag Arlanda är MYCKET bättre än vissa andra flygplatser där man lotsas IKEA-style i labyrint genom butiken. Nä den där sågningen sa mer om honom än om Arlanda.
Då missar man ju Swedavias mål med hela Arlanda, att skapa en unik shoppingupplevelse ala MOS innan ditt flyg avgårJag har hört att det kommer bli en genväg (IKEA-style) så att man kan gå rakt fram och slippa svänga in höger och gå igenom taxfreeslingan. Men den är inte öppen eftersom byggarbete pågår bakom väggen där.
Jag vet inte om ryktet stämmer eller om det bara är en önskedröm.
Det stora problemet är dock att säkerhetskontrollen är placerad i änden på Terminal 5 och inte i mitten.
Tänk er att incheckningsdiskar skulle vara där hela nuvarande säkerhetskontrollen är och säkerhetskontrollen var där incheckningsdiskar 11-50 är.
Men det allra bästa vore förstås att behålla endast Pir F och sedan jämna resten med marken och börja om.
Typ Oslo.Man behöver inte gå runt och lukta på varenda parfymflaska, det går bra att gå rätt igenom taxfree på mindre än EN minut. Här tycker jag Arlanda är MYCKET bättre än vissa andra flygplatser där man lotsas IKEA-style i labyrint genom butiken. Nä den där sågningen sa mer om honom än om Arlanda.
Eller GatwickTyp Oslo.