Senaste nytt

Avbokad resa - vad gör jag nu?

Du ser inte din bokning på ex SAS, Air France eller KLM? Eller du kanske har *A fortf?

Kan du fått refund på mellanskillnaden? Vet inte hur det funkar riktigt.

känns som att dom lurar mig? varför hittar dom på att dom försökt kontakta mig?

Dersom de har forsøkt å ringe deg vil du trolig kunne se en "OUTBOUND CALL TO ..." under "Customer Claims" i SAS-appen:

1000002305.jpg

Det troliga är att biljetterna aldrig biljetterades, de "bokades" bara.
Blir de inte biljetterade inom någon dag så brukar de förfalla per automatik.

SAS här självklart ett ansvar här, även om den du pratade med på kundtjänst inte kan ta ansvar för vad någon annan har gjort på SAS, så har företaget SAS ett ansvar för vad deras medarbetare gör och lovar.
Jag skulle fortsätta och ringa tills du får prata med en "bra" person som kan kolla vad som faktiskt hänt. Att skicka in ett claim till customer care kommer högst troligt inte hjälpa dig i detta, även om det är bra att du gör det för att visa att du gjort vad de efterfrågat.

Din största chans at få hjälp här är om du får tag på någon på SAS som faktiskt försöker lösa detta och tar tag i problemet, det kan dock vara lättare sagt än gjort.

Nu har jag pratat med både kundservice och två olika agenter som bekräftar att det inte är något fel med min resa alls och att allt är betalt och klart. Damen som ringde pratade om en alternativ resa som jag diskuterat med en agent under ett av alla mina 78 samtal i augusti. Hon missade dock att dubbelkolla vilken bokningsreferens det gällde.

Så, allt i sin ordning igen. Puh!

Fick Turkish Istanbul-Cebu avbokat idag skulle åkt om 20 dagar.. Det mesta har jag avbokningsbart bara 1 natt som ej är det. Ringde Sas och Turkish men det är kört vilket jag var beredd på. Surt var vår höstlovsresa.
Så tråkigt! Turkish bokade alltså inte in dig på en annan flight alls?

Toppen