Någon som har en idé om SAS ganska tunna strategi för asien är hållbar? Jag tänker mig med så få destinationer att de som i huvudsak åker österut satsar på ett annat bolag. Lämna asien helt, fokus på nordamerika och hänvisa till alliansflyg för asiendelen?
Någon som har en idé om SAS ganska tunna strategi för asien är hållbar? Jag tänker mig med så få destinationer att de som i huvudsak åker österut satsar på ett annat bolag. Lämna asien helt, fokus på nordamerika och hänvisa till alliansflyg för asiendelen?
Flög till New York med 321-lr i "tronsäte" på rad 4. Tyckte det var bra med gott om utrymme och förvaring. Nästan lite mysigt med den lilla kabinenHan nämner att det är vettigt att alla wide body är i Köpenhamn så om det blir framtida linjer blir det med A321:an.
Knappast aktuellt för min del då den verkligen inte är någon höjdare att flyga med.
Artikeln handlar väl om 3 saker egentligen 1) varför CPH är navet (svårt att få folk att åka norrut för att byta flyg), 2) att SAS tittar på interkontinentala linjer från ARN och planerar att dra igång dem någon gång under 2025 / 2026, samt 3) att ARN är en väldigt omodern flygplats och behöver skärpa till sig (dvs kritik mot Swedavia)
Det här håller jag med om. Jag är dålig på sånt här men för mig personligen skulle det underlätta enormt om jag kunde flyga direkt UME-CPH. Borde också vara lättare för alla andra i Luleå, Tromsø, Bodö, Trondheim, Ålesund och andra platser norr om och inklusive Sundsvall.– Den naturliga reseriktningen för folk i Skandinavien är söderut. Då måste du ha navet i söder och då blir det Köpenhamn, säger Anko van der Werff.
Flög till New York med 321-lr i "tronsäte" på rad 4. Tyckte det var bra med gott om utrymme och förvaring. Nästan lite mysigt med den lilla kabinen. Även plus-kabinen såg bra ut, så kan nog tänka mig att flyga där.
Skulle däremot inte vilja flyga ekonomi i dessa plan, eller för den delen betala för business om man måste sitta på rad med 2-2-konfiguration.
Trist upplevelse, men för mig funkade sätet bra trots att jag är 190 lång och 100kg. Sen är det väl klart att även jag föredrar widebody, men kan ändå tänka mig detta alternativ igen.Jag satt på tronsäte när jag provade. Fotbrunnen är tokliten, sätena är märkbart smalare än A330/A350 och man ligger som i en sarkofag och helt omöjligt att vända sig. OM jag någonsin behöver flyga med dem igen så blir det gången och bulkhead med nedfällbart armstöd. Struntar i att jag inte får sitta själv. Det går inte annars.
Och sen allting annat som hör narrowbody till med minimala toaletter det knappt gick att stå rak i.
Jo, men det kommer ju med en nackdel, och det är att det blir mindre frekvens till Arlanda. Så i bland har man tur och Köpenhamnsflyget passar perfekt till en anslutning, andra gånger svär man för att det blev 3 timmar extra på Arlanda i väntan jämfört med tidigare.Det här håller jag med om. Jag är dålig på sånt här men för mig personligen skulle det underlätta enormt om jag kunde flyga direkt UME-CPH. Borde också vara lättare för alla andra i Luleå, Tromsø, Bodö, Trondheim, Ålesund och andra platser norr om och inklusive Sundsvall.
Kiruna har en säsongslinje direkt till CPH.
Går det att hoppas på fler liknande linjer?