Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

@LS_sthlm har alltså 5 tidigare inlägg på forumet och går in och skriver att han ska skaffa Chatflights Premium. Trovärdigt konto

1. Jag hängde på formuret för många år sedan och har bl.a. skrivit reserapporter som blivit publicerade på själva hemsidan back-in-the-day, men tröttnade på vad jag ärligt upplever som en bitvis rätt aggressiv vibb. Har heller inte riktigt tid eller lust för att hänga på forum (i synnerhet inte givet att det tidigare var superlätt att boka awards med *A). Gick över till att bara läsa selektiva ämnen. Nu ville jag logga in igen, lyckades inte resetta password, fick ingen hjälp av BC-supporten, och gjorde ett nytt konto. Inte svårare än så.
2. Jag ogillar starkt Chatflights. Har testat tidigare och fått rena idiotsvar. De har inte hittat nåt alls som varit i närheten av vad jag själv hittat. Men nu såg jag att Chatflights Plus var gratis för folk med Amex Platinum, så signade upp gratis på det och drog iväg en fråga. Tänkte att de kanske hittar något knep (typ VIE) som man själv inte har med ST. Har VÄLDIGT lågt ställda förväntningar, och blir smått chockerad ifall de hittar något. Kommer knappast boka något via dem om det inte absolut behövs.
3. Min poäng om awards med Skyteam kvarstår - det finns ju INGENTING att boka. Om nån vill motbevisa mig får ni hemskt gärna göra det, finns ingen som blir gladare än jag och då hoppar jag gärna av formuret igen ifall ni övriga stör er på mina inlägg (som jag tyckte var harmlösa) :)

Något jag kan fundera på är om man verkligen kommer att spendera så mycket tid och resurser på att ”lösa” nuvarande problem. Eller om man istället försöker fasa ut EuroBonus snabbare till förmån för Flying Blue. Finns väl egentligen inget som förhindrar det även fast AF/KLM inte kan gå upp i ägande förrän om ett par år.
AirFrance-KLM ägde en stor del av Kenya Airways och Kenya Airways använde FlyingBlue som sitt eget program. Men AF-KLM äger nu mindre av Kenya Airways. Och nu har Kenya Airways sitt eget bonusprogram. Kanske föredrar AF-KLM att några av sina investeringsportföljer flygbolag har ett eget bonusprogram om inte AF-KLM äger en majoritet eller hela företaget.

@LS_sthlm har alltså 5 tidigare inlägg på forumet och går in och skriver att han ska skaffa Chatflights Premium. Trovärdigt konto
emoji28.png
Han är en läsare av forumet sedan många år. Det var LS som fick in mig i hela poängsnurran för tio år sedan.
Jag är också avundsjuk men kom igen nu forumet. Det är därför vi har ett forum! För att kunna snacka optimering av poäng m.m. utan att få konstiga kommentarer av vanlisar.

1. Jag hängde på formuret för många år sedan och har bl.a. skrivit reserapporter som blivit publicerade på själva hemsidan back-in-the-day, men tröttnade på vad jag ärligt upplever som en bitvis rätt aggressiv vibb. Har heller inte riktigt tid eller lust för att hänga på forum (i synnerhet inte givet att det tidigare var superlätt att boka awards med *A). Gick över till att bara läsa selektiva ämnen. Nu ville jag logga in igen, lyckades inte resetta password, fick ingen hjälp av BC-supporten, och gjorde ett nytt konto. Inte svårare än så.
2. Jag ogillar starkt Chatflights. Har testat tidigare och fått rena idiotsvar. De har inte hittat nåt alls som varit i närheten av vad jag själv hittat. Men nu såg jag att Chatflights Plus var gratis för folk med Amex Platinum, så signade upp gratis på det och drog iväg en fråga. Tänkte att de kanske hittar något knep (typ VIE) som man själv inte har med ST. Har VÄLDIGT lågt ställda förväntningar, och blir smått chockerad ifall de hittar något. Kommer knappast boka något via dem om det inte absolut behövs.
3. Min poäng om awards med Skyteam kvarstår - det finns ju INGENTING att boka. Om nån vill motbevisa mig får ni hemskt gärna göra det, finns ingen som blir gladare än jag och då hoppar jag gärna av formuret igen ifall ni övriga stör er på mina inlägg (som jag tyckte var harmlösa) :)
Okej, vad försöker du boka? Finns en mall som gör det lättare för oss andra att hjälpa till :)

Jag missade inte det, tvärt om blev jag förvånad över hur mycket awards det fanns 1-2 sept, men jag hade inte mer dagar att resa eftersom jag bokat så mycket star alliance som det bara gick t o m aug 2025. Känns som om vi går väldigt off topic nu, jag har 0 intresse av att bråka med någon här, ville bara instämma i att det verkar vara oerhört svårt att hitta awards nu och fråga om någon annan funderat på att bli en free agent, samt återrapportera om Chatflights kan hitta nåt som jag inte lyckas hitta.

(Tänker inte tjafsa mer om mina poäng eller checkar, men eftersom dina citattecken antyder att jag på något sätt skulle ljuga bifogar jag en screenshot från min eb-profil gällande checkarna samt poäng. Frun har resterande fyra checkar och resterande 800K poäng.)
Sjukaste jag sett, bara att gratulera! Du har bemästrat poäng intjäningen på eurobonus kan man verkligen säga. :D

Kan vi inte diskutera trådens ämne istället för hur länge någon varit medlem? Vad tillför det?

Jag tycker för övrigt att det är väldigt dålig tillgång med just nu, speciellt då jag åker från GOT. Själv ångrar att man inte bokade first dom första dagarna, men hoppas att SAS får ordning på sina system. Det känns ju som att det är många barnsjukdomar fortfarande.

Nu går vi ordentligt OT, men jag vill ifrågasätta det där. Eller går klockan på servern 10 år fel?

Visa bifogad bild 157498

Intressant, fattar inget men det var väl ungefär då jag började skriva här med gamla användarnamnet. @Erik M kommer säkert ihåg :)

Oavsett hoppar jag av det här nu. Skrev på forumet för att gnälla lite i förhoppning att SAS o Amex mediebevakar det och kan rapportera uppåt att många gnäller. Men har bättre saker att lägga min tid på än att försöka försvara mig här. Tror ni verkligen att någon skulle lägga sin tid på att hitta på (och photoshoppa?) att man har många Amexcheckar, för att anonymt imponera på främlingar på ett nischforum…? :oops:

Aja, nu hoppar jag av detta. Hoppas att det löser sig. Om inte så är jag seriöst through med Eurobonus och Amex.

Intressant, fattar inget men det var väl ungefär då jag började skriva här med gamla användarnamnet. @Erik M kommer säkert ihåg :)

Oavsett hoppar jag av det här nu. Skrev på forumet för att gnälla lite i förhoppning att SAS o Amex mediebevakar det och kan rapportera uppåt att många gnäller. Men har bättre saker att lägga min tid på än att försöka försvara mig här. Tror ni verkligen att någon skulle lägga sin tid på att hitta på (och photoshoppa?) att man har många Amexcheckar, för att anonymt imponera på främlingar på ett nischforum…? :oops:

Aja, nu hoppar jag av detta. Hoppas att det löser sig. Om inte så är jag seriöst through med Eurobonus och Amex.
Vart vill ni resa?

Okej, vad försöker du boka? Finns en mall som gör det lättare för oss andra att hjälpa till :)

Jag tänkte att det närmar sig att boka höstresa 2025, så gick in igår och sökte på alla destinationer jag kom på i USA (DFW, DTW, NYC, BOS, SLC, LAS, LAX, SFO, DEN, MIA, MCO, TPA, PHX, etc) samt CPT och MLE. Hittade inget, och började successivt gå bakåt i tiden från mid-september till juni 2025, för att hitta mönster (”hur långt i förväg släpper skyteam?”) och fick en chock över att det inte fanns nåt alls som gick att boka i det nya regelverket. Började då leta Asien mm o hittade inget där heller.

Kort svar - letar efter 2 biz-biljetter till USA, helst nån varm destination, september 2025 :)

Toppen