Davvelavve
Medlem
Känns ju tråkigt om man inte kan boka ben för ben och mixa klasser. Då är det bara att glömma First för min del i alla fall.
Men du skrev "Dom samma" vilket ju är en rätt så kraftig underdrift då det de facto har gått upp någorlunda konternuerligt.Det behöver du inte heller
Den höjningen motsvarar bara drygt 4% per år, vilket inte är så mycket. Och andra destinationer fick väl t.o.m. sänkt poängpris vid aliansbytet?
Internt mail som gick ut till alla agenter under dagen. Att förbjuda leg för leg har varit SAS (eller Svegs) våta dröm i åratal och diskussionen ha dykt upp med jämna mellanrum. Ofta har det slutat med klagomål från medlemmar och att man återgått till hur det var innan.Källan är en agent på sas kundtjänst enligt författaren. Hade det varit ngn form av intresse för faktakoll hade dom väl iaf kunnat göra 30-40 huaca för att se det som bekräftat.
Aj då, då bör jag definitivt vara orolig. Känns som att det är kört då.Internt mail som gick ut till alla agenter under dagen. Att förbjuda leg för leg har varit SAS (eller Svegs) våta dröm i åratal och diskussionen ha dykt upp med jämna mellanrum. Ofta har det slutat med klagomål från medlemmar och att man återgått till hur det var innan.
Tråkigt att förbjuda leg för leg då många resor inte kan bokas om flygningarna säljs in i samma sekvens som de flygs. Exempelvis Europaflyg på SAS som blockerar ut anslutande långflyg i business med partner om de inte säljs in i omvänd ordning.
Om detta stämmer är det helt absurt. Då finns det ju mer eller mindre ingenting att boka längre och man klipper värdet för 95% av sina kunder.Internt mail som gick ut till alla agenter under dagen. Att förbjuda leg för leg har varit SAS (eller Svegs) våta dröm i åratal och diskussionen ha dykt upp med jämna mellanrum. Ofta har det slutat med klagomål från medlemmar och att man återgått till hur det var innan.
Tråkigt att förbjuda leg för leg då många resor inte kan bokas om flygningarna säljs in i samma sekvens som de flygs. Exempelvis Europaflyg på SAS som blockerar ut anslutande långflyg i business med partner om de inte säljs in i omvänd ordning.
Vill man göra Eurobonus sämre och sämre för att det är på gång med Flying blue? Och att man då ska känna att man får ett bättre program när det väl sker?
Att inte få boka leg för leg?Enligt SAS beror detta på SkyTeams regler.