Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Det behöver du inte heller ;)
Den höjningen motsvarar bara drygt 4% per år, vilket inte är så mycket. Och andra destinationer fick väl t.o.m. sänkt poängpris vid aliansbytet?
Men du skrev "Dom samma" vilket ju är en rätt så kraftig underdrift då det de facto har gått upp någorlunda konternuerligt.

Absolut har SEA Maritime gått ner, men ändå troligen den absolut vanligaste destinationen folk bokar i SEA bör väl vara Bangkok och den har ju gått upp.

Kan tycka att höjningen genom åren varit rätt så rimlig, där kanske vi kan mötas? :)
 
Källan är en agent på sas kundtjänst enligt författaren. Hade det varit ngn form av intresse för faktakoll hade dom väl iaf kunnat göra 30-40 huaca för att se det som bekräftat.
Internt mail som gick ut till alla agenter under dagen. Att förbjuda leg för leg har varit SAS (eller Svegs) våta dröm i åratal och diskussionen ha dykt upp med jämna mellanrum. Ofta har det slutat med klagomål från medlemmar och att man återgått till hur det var innan.

Tråkigt att förbjuda leg för leg då många resor inte kan bokas om flygningarna säljs in i samma sekvens som de flygs. Exempelvis Europaflyg på SAS som blockerar ut anslutande långflyg i business med partner om de inte säljs in i omvänd ordning.
 
Internt mail som gick ut till alla agenter under dagen. Att förbjuda leg för leg har varit SAS (eller Svegs) våta dröm i åratal och diskussionen ha dykt upp med jämna mellanrum. Ofta har det slutat med klagomål från medlemmar och att man återgått till hur det var innan.

Tråkigt att förbjuda leg för leg då många resor inte kan bokas om flygningarna säljs in i samma sekvens som de flygs. Exempelvis Europaflyg på SAS som blockerar ut anslutande långflyg i business med partner om de inte säljs in i omvänd ordning.
Aj då, då bör jag definitivt vara orolig. Känns som att det är kört då.
 
Internt mail som gick ut till alla agenter under dagen. Att förbjuda leg för leg har varit SAS (eller Svegs) våta dröm i åratal och diskussionen ha dykt upp med jämna mellanrum. Ofta har det slutat med klagomål från medlemmar och att man återgått till hur det var innan.

Tråkigt att förbjuda leg för leg då många resor inte kan bokas om flygningarna säljs in i samma sekvens som de flygs. Exempelvis Europaflyg på SAS som blockerar ut anslutande långflyg i business med partner om de inte säljs in i omvänd ordning.
Om detta stämmer är det helt absurt. Då finns det ju mer eller mindre ingenting att boka längre och man klipper värdet för 95% av sina kunder.
 
Skulle frånvaro av sökning leg-för-leg bli verklighet så har SAS skjutit sin mest lönsamma del av verksamheten i sank. Idag tjänar man mycket bra för att bidra med ett minimum av tillgänglighet på partnerawards. Glider man under det och tror sig att SAS awards kommer att behålla de mest hängivna resenärerna så tror jag de gör en grov felberäkning.
 
Vill man göra Eurobonus sämre och sämre för att det är på gång med Flying blue? Och att man då ska känna att man får ett bättre program när det väl sker?
 
Enligt SAS beror detta på SkyTeams regler.
Att inte få boka leg för leg?
Att inte kunna boka 4 Pers på en bokning, inte boka mixade klasser samt nu då ev inte ben för ben är för mig helt Superuselt. För en familj på 4 faller väldigt många bolag o destinationer bort. Är ofta helt nödvändigt med ett Eco leg i Europa för att få till C långväga.. Nej detta kändes som ett stort nedköp.
 
Toppen