Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Det är för mig obegripligt hur de flesta inte förstår detta! De anser sig vara förtjänta av flygresor i business bara för de använder sina kreditkort flitigt, leta biljetter och pussla ihop en bonusresa ska naturligtvis någon annan göra.

Men jag tillhör väl en minoritet som anser att det borde vara ännu svårare(och dyrare) att boka dessa bonusresor!
Svårare håller jag med om men inte dyrare? Varför dyrare?

Det är för mig obegripligt hur de flesta inte förstår detta! De anser sig vara förtjänta av flygresor i business bara för de använder sina kreditkort flitigt, leta biljetter och pussla ihop en bonusresa ska naturligtvis någon annan göra.

Men jag tillhör väl en minoritet som anser att det borde vara ännu svårare(och dyrare) att boka dessa bonusresor!
De förtjänar det för att SAS har bestämt att de gör det.

Svårare håller jag med om men inte dyrare? Varför dyrare?
Tänker främst på poängen. Tycker det bara blivit lättare och lättare att tjäna poäng. Bara det man får i via kreditkort har gått upp en hel del "tack vare" informationen de senaste åren, men poängpriserna för bonurresor är fortsatt de samma.

Tänker främst på poängen. Tycker det bara blivit lättare och lättare att tjäna poäng. Bara det man får i via kreditkort har gått upp en hel del "tack vare" informationen de senaste åren, men poängpriserna för bonurresor är fortsatt de samma.
Vet inte om jag är beredd att hålla med, har varit 2 höjningar på Sydostasien sen hösten 2018.
En höjning var tredje år känns väl ganska mycket eller?
Totalt 33% på 6 år.

Källan är en agent på sas kundtjänst enligt författaren. Hade det varit ngn form av intresse för faktakoll hade dom väl iaf kunnat göra 30-40 huaca för att se det som bekräftat.
Tycker att det känns som att den största skillnaden är hur brett det har spridit sig. Ibland känns det som att var och varannan person springer runt med ett EuroBonus kreditkort, stor skillnad mot för bara 5-6 år sedan. Även om alla dessa inte är lika insatta som genomsnittet här så innebär det ju att fler "konkurrerar" om bonusplatserna.
Källan är en agent på sas kundtjänst enligt författaren. Hade det varit ngn form av intresse för faktakoll hade dom väl iaf kunnat göra 30-40 huaca för att se det som bekräftat.
Exakt. Fanns ju många agenter som påstod att det var på det sättet även under Star alliance-tiden.

Vet inte om jag är beredd att hålla med, har varit 2 höjningar på Sydostasien sen hösten 2018.
En höjning var tredje år känns väl ganska mycket eller?
Totalt 33% på 6 år.
Det behöver du inte heller ;)
Den höjningen motsvarar bara drygt 4% per år, vilket inte är så mycket. Och andra destinationer fick väl t.o.m. sänkt poängpris vid aliansbytet?

Toppen