Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

Incitament? Ska jag swisha hen lite dricks? Måste en en kundtjänstanställd har incitament för varje liten uppgift?
Kundtjänst mäts på hur många samtal de besvarar, inte hur många mail de skickar internt. Så den på kundtjänst kommer få sämre "betyg" av att göra det du önskar. Lättast att säga att man skickar vidare och sen bara ta nästa samtal.

Tyvärr så kundtjänst fungerar när den är outsourced

Kundtjänst mäts på hur många samtal de besvarar, inte hur många mail de skickar internt. Så den på kundtjänst kommer få sämre "betyg" av att göra det du önskar. Lättast att säga att man skickar vidare och sen bara ta nästa samtal.

Tyvärr så kundtjänst fungerar när den är outsourced
Har jobbat inom kundtjänst. Att antalet ärenden skulle vara den enda måttstock är rätt så osannolikt. Visst är det ett viktigt måttstock, men knappast det enda.

Har jobbat inom kundtjänst. Att antalet ärenden skulle vara den enda måttstock är rätt så osannolikt. Visst är det ett viktigt måttstock, men knappast det enda.
Så har även jag och jobbar fortfarande med det. Självklart är det inte det enda de mäts på, finns ju även customer satisfaction score tex.
Men på SAS har det blivit extremt uppenbart att just antal samtal är en extremt viktig parameter som de mäts på. Hur många ärenden de tar vidare internt (de jobbar inte ens på sas för det mesta) är inget som de mäts på och då är incitamentet att lägga ner tid på detta väldigt låg, då det kommer påverka deras svarsfrekvens negativt.

Incitament? Ska jag swisha hen lite dricks? Måste en en kundtjänstanställd har incitament för varje liten uppgift?

Om inget annat, om de är sura på alla klagomål, bör det vara "incitament" att skicka vidare lite information om ett upptäckt fel när kunden som kommer med den är snäll och trevlig och inte klagande. Då kanske de slipper samtal från andra kunder som hittar samma problem men är tvärtom sura och otrevliga.
Fast om allt är solklart på hemsidan så kommer det ju färre samtal och du riskerar förlora jobbet. Snabba samtal med enkla frågor är bra för det höjer antalet samtal och sänker medelsamtalstiden.

Fast om allt är solklart på hemsidan så kommer det ju färre samtal och du riskerar förlora jobbet. Snabba samtal med enkla frågor är bra för det höjer antalet samtal och sänker medelsamtalstiden.
Vet ej om du skämtar eller menar allvar? Men jag har riktigt svårt att tro att personer som jobbar inom SAS kundtjänst och ge dålig service och verkar rätt okunniga är kapabla att den avancerade analysen. Inte heller tror jag de kan spela lite dum för att undvika göra lite extra jobb och låter kunder göra en HUACA för att få tag i en mindre analytisk kundtjänst personal som är dum nog att faktiskt hjälpa kunden och samtidigt dra ner deras medelsamtalstid.

Kan någon hjälp mig att reda ut om jag har tillgång till Deltas lounge i Miami eller ej.

Biljett bokad GOT-CPH-ATL-MIA och MIA-BOS-CPH-GOT via SAS i Business, vilket innebär att jag är bokad i First på Delta-sträckorna.

På ditresan så står det i appen att jag har tillgång till Deltas lounge i Atlanta, men på hemresan så så det att jag endast har tillgång till Deltas lounge i Boston (och dessutom A-lounge som redan uppmärksammats här i tråden tidigare).

Vet att Delta har annorlunda loungeregler mot vad A*-loungerna har haft som jag är van vid sedan tidigare.

Läser på jag på Deltas hemsida:

All First and Business Class passengers traveling on, or connecting to/from, a same-day international flight operated by a SkyTeam member airline have access to a lounge. Lounge access will be provided only at your departure and transfer airports, and not on arrival.

For connecting customers, both the domestic and international flights must be operated by a SkyTeam member airline and all segments need to be booked in First or Business Class. Simply present your First or Business Class boarding passes for the lounge agent to validate for admission.

Jag får det till att jag ska ha tillgång som jag är på en connecting flight to a same-day international flight som dessutom är i First, eller? Det stämmer ju på min ditresa, men inte på hemresan.

Är det bara 1) fel i SAS-appen? 2) jag som helt har misstolkat allting?

Kan någon hjälp mig att reda ut om jag har tillgång till Deltas lounge i Miami eller ej.

Biljett bokad GOT-CPH-ATL-MIA och MIA-BOS-CPH-GOT via SAS i Business, vilket innebär att jag är bokad i First på Delta-sträckorna.

På ditresan så står det i appen att jag har tillgång till Deltas lounge i Atlanta, men på hemresan så så det att jag endast har tillgång till Deltas lounge i Boston (och dessutom A-lounge som redan uppmärksammats här i tråden tidigare).

Vet att Delta har annorlunda loungeregler mot vad A*-loungerna har haft som jag är van vid sedan tidigare.

Läser på jag på Deltas hemsida:

Jag får det till att jag ska ha tillgång som jag är på en connecting flight to a same-day international flight som dessutom är i First, eller? Det stämmer ju på min ditresa, men inte på hemresan.

Är det bara 1) fel i SAS-appen? 2) jag som helt har misstolkat allting?

Flyger du internationellt samma dag har du loungetillgång.

Räkna med lång väntan i MIA på loungen, knappt värt att jaga den.

Flyger du internationellt samma dag har du loungetillgång.

Räkna med lång väntan i MIA på loungen, knappt värt att jaga den.
Tack, då var jag bättre informerad om vad som gäller än SAS-appen! :cool:

Bra att veta att det kan vara lång kö till loungen i Miami. Får ta det i beaktning helt enkelt och schemalägger ingen längre tid på flygplatsen då det generellt är en rätt trist flygplats.

På väg hem från Las Vegas/Los Angels…

Åkte från CPH den 1/9 och det var lite extra firande i loungen på grund av alliansbytet vid avresan från Köpenhamn.

Men det jag var mest intresserad av var loungetillgången på vägen hem från LAX, 8 september. I appen visades att jag hade tillgång till KAL eller Air France, jag bestämde mig för att prova KAL.

De tittade datorn flera gånger innan de såg att jag fick komma in.

Det är en trevlig layout på loungen men utbudet på mat och dryck var inte speciellt stort eller av toppkvalitet.

Det får mig att sakna Star-loungen som jag gillade.

Nästa gång, november skall jag prova air france loungen, som vi också har tillgång till.

Jag hoppas bilderna kommer med, lite dålig uppkoppling just nu.

Attachments

• IMG_1854.jpeg
    IMG_1854.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 102
  • IMG_1853.jpeg
    IMG_1853.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 121
  • IMG_1852.jpeg
    IMG_1852.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 101
  • IMG_1850.jpeg
    IMG_1850.jpeg