Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

Nu tror jag att det är SAS hemsida som är konstigt, inte jag. När det gäller Boston Logan säger de att SAS Business Class kunder har tillgång till följande lounge: Problemet är att Gate A-18 är i Terminal A, inte Terminal E (som är international departures). Även SkyTeams Lounge Founder listar endast loungen i Terminal A som tillgänglig för SAS kunder i Business Class? SkyClub i Terminal E lista inte SAS som bolag med tillgång.

Visa bifogad bild 156784
Är nog nåt konstigt här, för även SkyTeams hemsida hävdar att det är lounger vid A18, och den servar pax på Delta, AF, Aeromexico och SAS flights.

Hoppas länken funkar:

Nu tror jag att det är SAS hemsida som är konstigt, inte jag. När det gäller Boston Logan säger de att SAS Business Class kunder har tillgång till följande lounge: Problemet är att Gate A-18 är i Terminal A, inte Terminal E (som är international departures). Även SkyTeams Lounge Founder listar endast loungen i Terminal A som tillgänglig för SAS kunder i Business Class? SkyClub i Terminal E lista inte SAS som bolag med tillgång.

Visa bifogad bild 156784

Jag skulle bli mycket förvånad om inte Delta i E släpper in. Det har nog blivit fel någonstans och sen har felet fortplantat sig när personen som uppdaterade SAS hemsida kollade snabbt på Skyteams sida.

Slösade just bort 15 minuter med att ringa till SAS kundtjänst för att upplysa om problemet med information om Lounge i Boston. Hon var helt ointresserad. Svarade bara flera gånger att SAS gick med i Skyteam för bara 5 dagar sedan. Jag försökte att förklara att de hade gjort ett bra jobb att få upp ny information om lounges väldigt snabbt, men att det blev ett misstag gällande terminaler i Boston och att hon bör rapportera det så det kan fixas både hos SAS och SkyTeams hemsidor
100% säker hon kommer inte att rapportera något. Tråkigt.

Det är tyvärr meningslöst att kontakta SAS och påtala faktafel eller konstigheter på deras hemsida. SAS information på sin hemsida om resehandlingar m.m. innehåller mängder av felaktig information. Allt från att man skulle behöva pass för att resa inom Norden i vissa fall till att uppräkningen av vilka länder som ingår i Schengen är fel. Sen är det lustigheter om att man måste uppvisa pass/nationellt ID vid såväl ankomst som avresa till vissa länder som inte alls stämmer (bl.a. Estland - är aldrig någon kontroll vid ankomst inom Schengen och numer kollar inte gatepersonalen ID vid boarding heller).

När man påtalar dessa fel (vilket jag gjort några gånger) är responsen allt från att den felaktiga information inte alls är felaktig till ett lojt "jaha, ja... nån får väl titta på det". Så det är rätt och slätt ingen idé att kontakta SAS om dylika fel. Och informationen de har på sin hemsida bör man dessvärre ta med en nypa salt, precis som med den information deras kundtjänst ger.

Slösade just bort 15 minuter med att ringa till SAS kundtjänst för att upplysa om problemet med information om Lounge i Boston. Hon var helt ointresserad. Svarade bara flera gånger att SAS gick med i Skyteam för bara 5 dagar sedan. Jag försökte att förklara att de hade gjort ett bra jobb att få upp ny information om lounges väldigt snabbt, men att det blev ett misstag gällande terminaler i Boston och att hon bör rapportera det så det kan fixas både hos SAS och SkyTeams hemsidor
100% säker hon kommer inte att rapportera något. Tråkigt.
Ja, att ringa kundtjänst och be dom ändra någon info på hemsida kommer vara lönlöst. Och för dessa personer som jobbar där finns det sälla något incitament på att ta det vidare.

Gissar att de dessutom får ta emot en massa skit nu från arga resenärer som påstår att allt blivit sämre trots att vissa saker inte ändrats. Räcker med att läsa i två FB grupper för att se vilka klagomål folk kommer med...

Jag skulle mejla om sådant. Då blir det lättare för någon att vidarbefordra det internt. Möjligt att de som sitter på luren inte ens vet hur de skulle hantera denna typ av information.

Jag skulle mejla om sådant. Då blir det lättare för någon att vidarbefordra det internt. Möjligt att de som sitter på luren inte ens vet hur de skulle hantera denna typ av information.
Försökte det först men hittade ingen epostadress någonstans. Bara olika formulär som har inget att göra med problemet.

det sälla något incitament på att ta det vidare.
Incitament? Ska jag swisha hen lite dricks? Måste en en kundtjänstanställd har incitament för varje liten uppgift?

Om inget annat, om de är sura på alla klagomål, bör det vara "incitament" att skicka vidare lite information om ett upptäckt fel när kunden som kommer med den är snäll och trevlig och inte klagande. Då kanske de slipper samtal från andra kunder som hittar samma problem men är tvärtom sura och otrevliga.

Toppen