Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Tänkte inte statusmatcha då jag inte tänkte flyga så mycket med LH framöver och matchningen gäller till Februari.

Dock fick jag problem med en bonusresa i Januari och hittade Två leg med LH i ekonomi från Istanbul som nu är bokad.
Tror ni jag kan matcha mitt Guld och få in senatorstatusen på hemresan på en Award?
Har 5 timmar på IST och hade varit skönt att ta en dusch i loungen efter 16 timmar i luften från CEB.
Vad tror ni?

Tänkte inte statusmatcha då jag inte tänkte flyga så mycket med LH framöver och matchningen gäller till Februari.

Dock fick jag problem med en bonusresa i Januari och hittade Två leg med LH i ekonomi från Istanbul som nu är bokad.
Tror ni jag kan matcha mitt Guld och få in senatorstatusen på hemresan på en Award?
Har 5 timmar på IST och hade varit skönt att ta en dusch i loungen efter 16 timmar i luften från CEB.
Vad tror ni?
Ja du kan lägga in Senator på en LH award utställd av SAS. Skulle det av någon anledning krångla så kan du alltid visa kortet (i appen) för att komma in.

Vad tror ni?
Ja, lägga in annat program går, strular lite ibland men ska fungera.

Har funderat länge och väl och kom fram till ett Nej ! till att försöka förlänga min status med LH (har alltid back-up med Marriott challange med SIA) och tror den mest avgörande faktorn för mig att inte göra mina 6 segment för att förlänga ytterligare ett år är att Singapore airlines fortfarande kommer vara en partner för SAS. Troligen får vi inte nivåpoäng med dem (SIA) framöver (tyvärr) men jag klarar EBD ändå och ser framemot att se vilka förmåner man får med SIA som EBD framöver. Har ändå aldrig riktigt gillat LH gruppen (förutom first - men det är en resa max en gång om året jag kan leva utan) - Innan jag blev aktiv med EB var jag FB Platinum flera år och det var riktigt bra på den tiden (fram till 2012) ska bli spännande att se vad som händer framöver. Men tackar LH för extra gratis bagage etc under vinterns resa till Asien med en *A award och tillhörande status på lokala flygningar.

Jag har också funderat länge men valde kan man säga att skjuta på beslutet. Har redan bokningar med SAS för att förlänga Diamond i år (har kalender-år som period) så det var inte så svårt att få in 6 ben med LH om man bokar lite omvägar. Det svåra blir nästa år, jag kan nog få ihop till Senator men då ryker garanterat SAS Diamond (är LTG) och chans till uppgradering samt starkare bud står rätt högt hos mig eftersom vi inte får boka business. Men om inte SAS får ordning på prissättningen vidare i USA så kanske jag blir tvungen att satsa på andra bolag ändå. Vi får se hur det utvecklar sig.

Sitter också lite i valet och kvalet om jag ska köra 6 ben. Lyckades ju också matcha mig till ITA's högsta nivå och Lufthansa kommer ju att ta över dem inom en snar framtid. Misstänker även att det kan bli en transfer till Senator, men när det sker är väl lite skrivet i stjärnorna. Det som lockar med att ha Senatorstatus ett tag är att man kan bocka av Swiss first :)

HAr bläddrat i 16 sidor, sedan gav jag upp: Skulle någon moderator kunna vara snäll och sammanfatta kraven för matchningen, jag har tappat bort dessa, i första inlägget?

Sitter också lite i valet och kvalet om jag ska köra 6 ben. Lyckades ju också matcha mig till ITA's högsta nivå och Lufthansa kommer ju att ta över dem inom en snar framtid. Misstänker även att det kan bli en transfer till Senator, men när det sker är väl lite skrivet i stjärnorna. Det som lockar med att ha Senatorstatus ett tag är att man kan bocka av Swiss first :)
Swiss first är överreklamerat, så är det enda anledningen kan det kvitta. Åtminstone i min uppfattning.

Toppen