Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Har ni sett detta???

En multiplikator på 2x tillämpas på poängpriset för de följande flygbolagen: Air Europa, China Airlines and Vietnam Airlines :oops: :eek:
WTF? Då satt ju Aron och ljög i intervjun när dom pratade om att alla trodde det skulle bli högre poängpriser, men så blev det inte det.

6b4b6579f5c4973e8af7e808998d65a5.jpg

På SAS-hemsida via länken några inlägg upp.

Under "Mer information"
Trist, det gör ju att dessa bolag högst troligt inte blir aktuella. Hade varit kul att testa Vietnam och China Airlines framöver, men nu ligger de långt ner på bolag att boka.

Trist ville verkligen testa VN och CI, tänkte att det var vettiga alternativ till att ta sig till och runt i Asien. Helt plötsligt är det bara GA och KE kvar av asiatiskabolag som man "kan" boka utan att ruineras.

Undrar varför det är x2, om alternativet hade varit ingen availability allts så tar jag hellre x2. Men hade kunnat kommunicerats en anledning

Trist, har en resa bokad till Vietnam och hoppades på att boka om den med VN. Tittar man på poängpriserna hos Flying Blue så är resor i jan/feb till och från BKK/SGN/HAN/SIN m.m. skyhöga med KL och AF men mer modesta med VN. Jag gissar att de resorna med högra poängpriser inte kommer att släppas till Eurobonus och då hoppades jag på VN men är inte beredd att betala 2X.

Toppen