En försenad rapport från loungehopping på LHR T2 i förrgår, den sista gången jag kombinerar SAS från LHR med *A Gold. Jag vet att ett större BC-gäng ska göra samma sak kommande helg.
Först den nyrenoverade Singapore-loungen. Det ser modernare ut och det att har blivit fler platser, men det kanske bara är en synvilla pga större ”öppen” yta. Mat- och dryckesalternativen ser rätt oförändrade ut, även om det just denna gång bara var en varm västlig rätt. Baren har blivit längre, och ”dukningen” av vinflaskorna, inom räckhåll för gästerna, gör att det är lite oklart om det är tillåtet med självservering eller ej. Att döma av den sura min som jag såg från bakom baren r en dam fyllde på vin själv, har de nog inte tänkt sig självservering.
Sedan vidare till Air Canada, som jag normalt inte brukar besöka då jag tycker utbudet är aningen magrare än SQ och UA. Det brukar dock vara gott om plats och lugnt i loungen, så även nu. Och de hade något som såg ut som boeuf bourguignon men som var lite kryddigare, som kompletterade SQ-maten bra.
Sedan till Club United. Där konstaterade jag att champagnen hade dragits in och ersatts av en enkel bulk-prosecco a la SQ och LH. (Jag har definitivt provat bättre icke-champagne-bubbel i andra lounger än vad som finns hos *A-loungerna på LHR. T.ex engelskt bubbel hos BA och en del tysk/österrikisk sekt i LH/OS Sen i ”hemländerna”.) Jag insåg att jag hade läst om detta tidigare men förträngt det! Där försvann den tydliga fördelen UA hade framför SQ i mina ögon, så nu väger det väldigt jämnt. Det övriga utbudet hos UA såg dock oförändrat ut, så UA är nog fortfarande bättre på sprit. Tog en Buffalo Trace bourbon med lite bakverk.
Hade tänk avsluta i LH Senator (eftersom det framöver enbart blir LH Business för SAS-resenärer), men för ovanlighetens skull blev det B-gates. Det har aldrig hänt mig förut på LHR-ARN, men några gånger har vi anlänt till B-Gates på LHR T2 när jag flugit åt andra hållet med dagens sista flyg. (Så jag har antagit att en del tidiga SAS-avgångar går från B, men de brukar inte jag flyga med.)