Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från renoverade SQ LHR loungen, kanske sista gången man är här med SK Biljett.
20240817_141458.jpg

Hälsningar från Air Chinas lounge V8 på Shanghai Hongqiao T2. Här gick det bra att komma in med CA FFP i bokning och uppvisning av *G i SAS app. Jag kommer inte att hinna bli CA*G innan SAS flyttar men åtminstone silver och då får jag prio checkin vilket underlättar vid önskemål om bulkhead eller annan specialplats som inte går att välja online. Besök här igen tar dock ett bra tag med CA-flygande.

Här finns f.ö. varmkorv. :)

86fe479aea3eb3d8463c5efb0cf80f9a.jpg

Loungehopping i Helsingfors i samband med 6 h bytestid ARN-HEL-LHR då jag äntligen tänkte maxa Oneworld Emerald-statusen innan den förfaller. Började i Platinum Corner i Schengen-loungen. Viss förvirring vid incheckning då automatgrinden visade rött och den unge agaten behövde hämta handledare, för de tyckte att man borde ta sig direkt till non-Schengen-delen, ”men du kan så klart ta en titt här först om du vill”. Byte från frukost- till lunchmeny var på gång. Efter en kompletterande frukost konstaterade jag att bubblet var Bernard-Massard (samma som AY business short haul), att det var bra utbud av vin (3 vita + 3 röda, alla helt OK) men ingen sprit. Den stora fördelen är dock en lugn lounge med avskilda sittplatser.
IMG_6973.jpeg

IMG_6976.jpeg

Gjorde sedan ett snabbstopp på Pier Zero, Amex-loungen på HEL, där jag valde en liten förrätt (pilgrimsmussla) med champagne som blev Nicolas Feuillatte.
IMG_6977.jpeg

Sedan genom passkontrollen (snabb e-gate) till Finnair Platinum Wing med sin buffet+a la carte dining. Några till små förrätter med Joseph Perrier champagne. Efter en kort matsmältningspaus fortsatte jag med den klassiska renburgaren. Inte helt säker på att deras vinförslag, tysk Pinot Noir, var det bästa. Något mer Bordeaux-likt hade nog varit bättre. Avslutade med lite dessert (vit Port i bild, trodde jag beställt Tawny…) och kaffe & cognac (Larsen XO). Tja, inget dumt ställe att ägna några timmar att byta på som Oneworld Emerald. :)

IMG_6978.jpeg

IMG_6979.jpeg

IMG_6980.jpeg

Nästa anhalt är ett premium economy-säte på en economy-biljett.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen