Senaste nytt

Angående Amex-värvning

Aha okej, tyckte någon skrev det tidigare i tråden. Att man kan bjuda in till Elite som Premium men du får ändå bara 10k ist för 45k poäng.
De tog väl bort den möjligheterna för några månader sedan? Men möjligt det kommit tillbaka, men med lägre antal poäng.

Folk satte ju i system att ha gratis kort och värva massa "målvakter" och dra in stora summor enbart på signup.

Högre går, men inte lägre. AMEX gold/sas premium kan bjuda in till elite/platinum.
Fast enligt Amex hemsida så finns inte SAS Amex Platinum. Utan Amex Platinum finns bara som icke-sas kort.

Så frågan kvarstår egentligen. Kan en innehavare av SAS Amex Elite bjuda in någon till ett icke-SAS Amex Platinum istället dvs Orginalkortet ?

Vem påstår att det finns sas brandat platinum?

Vi kanske bara pratar om varandra :)
Inlägg #45 "Högre går, men inte lägre. AMEX gold/sas premium kan bjuda in till elite/platinum."

Jag tolkade ditt inlägg som att Amex Gold kan bjuda in till elite/platinum samt att SAS premium kan bjuda in till Elite / Platinum.
Men då Platinum inte erbjuds som SAS branded Amex så förstod jag dig som att SAS brandade kortinnehavare kan bjuda in till Icke-brandad Amex Platinum för att värvaren och den värvade kan få ta del av signup Bonus.

Men så kanske inte var fallet? Isåfall kan vi släppa ämnet

Vi kanske bara pratar om varandra :)
Inlägg #45 "Högre går, men inte lägre. AMEX gold/sas premium kan bjuda in till elite/platinum."

Jag tolkade ditt inlägg som att Amex Gold kan bjuda in till elite/platinum samt att SAS premium kan bjuda in till Elite / Platinum.
Men då Platinum inte erbjuds som SAS branded Amex så förstod jag dig som att SAS brandade kortinnehavare kan bjuda in till Icke-brandad Amex Platinum för att värvaren och den värvade kan få ta del av signup Bonus.

Men så kanske inte var fallet? Isåfall kan vi släppa ämnet
Ja, innehavare av SAS-brandade kort kan bjuda in till "vanliga" Amex-kort och vice versa.

Toppen