Senaste nytt

Angående Amex-värvning

Amex verkar läsa tråden… haha
Nu syns poängen från båda varvningar på mitt kontot. En gjordes den 31maj så jag antar att alla som varvade borde kunna se sina poäng nu…

Den från 31maj har inte ens vilja att spendera 45t kr, så det har inget att göra med poäng för de som varvade.
Jag har fått 2x750k poäng på kontot.
Skulle det inte vara 1,5M för den som värvade? Eller har de delat upp detta på 2 poster per värvad person (och den andra inte kommit in)?

Jag har fått 2x750k poäng på kontot.
Skulle det inte vara 1,5M för den som värvade? Eller har de delat upp detta på 2 poster per värvad person (och den andra inte kommit in)?

I morse såg jag inte transaktioner på kontot, bara att saldo var 3M högre.
Men nu kan jag se 4x750k med dagens datumet. Så det är 2 poster per värvad.
Hur ser det ut för dig nu?

Det står i det finstilta att man inte får värvningsbonus om man "haft ett American Express-kort under de senaste 12 månaderna". Vet någon om det är safe ifall det har gått 367 dagar sedan uppsägningsdatum eller räknar de kalendermånader eller något liknanade?

detta tänkte jag inte på, jag antog att det betydde ett år = 365 dagar, signade upp genom värvningslänk efter 385 dagars uppehåll, blir intressant att se, jag har kommit upp i 45K spend precis men inte fått bonus ännu
Bonusen brukar komma efter den tid som amex angett som senast de betalar ut poängen, inte i samband med att man når spend.

Jag såg en annons om att AMEX ger 50% extra i bonus till både värvaren och den värvade tills 31/8-2024, men det är otydligt vilka kort som ingår i kampanjen. Skulle någon vilja se efter vad aktuell bonus är, för både värvaren och den värvade, för SAS AMEX Premium?

Det är bara för Platinum de menar med 50% extra tror jag, det gick från 1M till 1,5M för 2-3v sedan. Amex Elite låg kvar på 45k som tidigare, antar samma för Premium.

Toppen