Senaste nytt

Hotell ej bokningsbart via Radisson

aikputte

Medlem
Kan någon förklara för mig varför dom gör så här?

Jag har bokat Radisson Medan, Indonesien 30 jan 2024 - 10 feb 2025 via Agoda för några månader sen.
Bokningen är bekräftad.

När jag bokade via Agoda så försökte jag boka på Radissons hemsida men då var alla lördagar blockerade så det gick att boka alla dagar utom lördagar.

Nu några månader senare så försöker jag kolla prisläget men:

På Radissons hemsida går det inte att boka hotellet överhuvudtaget men jag hade velat eftersom jag är VIP-medlem.

Deras kundtjänst säger bara att hotellet är fullbokat.

När jag mejlar tillbaka till Radissons kundtjänst så kräver dom bara att jag ska återkomma med specifika datum etc.

När jag mejlar direkt till hotellet så säger dom att rum finns tillgängliga om jag mejlar dom och bokar.

Det går inte att boka hotellet längre via Agoda, Booking eller Hotels.

Hotellet har svarat själva via mejl att man kan boka rum via mejl till dom.

Men så ska det ju inte vara, man bör kunna boka via Radissons bokningssida.

Det kan vara att de exempelvis har en stor grupp där samtidigt och kan lyfta rum från deras block. Det är en anledning till att de gör så.

Det finns ju inte ett (1) rum tillgängligt från idag och så långt man klicka sig fram i kalendern. SÅÅÅÅ fullsatt är det inte. Och OM det skulle vara så fullsatt dag ut och dag in är jag inte säker på att jag skulle vilja bo där.

Känns mer som om de skall lämna Radisson och knutas till någon annan kedja i stället. Därför kan de erbjuda dig rum om du kontaktar hotellet direkt.

Ett av de Marriottanslutna hotellen i Helsingfors lämnade kedjan och de blockades all tillgänglighet innan hotellet till slut försvann. Men det tog ett tag så det kan ju vara samma sak här.

Toppen