Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Men när CT lanserades viaste ju SAS att de skulle byta allians så det känns mer som att det är en allmänn försening av bagtagen.
Om det nu är fritt fram att gissa tror jag snarare att taggarna är redo och väntar på utskick men att lösningen för att använda dem dröjer. Det är ju nytt för SAS att vi ska kunna fixa baggtagg själv, på egen dator troligen, utanför flygplatsen.

Om det nu är fritt fram att gissa tror jag snarare att taggarna är redo och väntar på utskick men att lösningen för att använda dem dröjer. Det är ju nytt för SAS att vi ska kunna fixa baggtagg själv, på egen dator troligen, utanför flygplatsen.
Ja precis, det är väl ett system bakom. Såg att LH har liknande electronic bagtag men att det finns olika appar och system. Allt ska sen synka med SAS bagagehanteringssystem. Jag gissar att det tar minst 3 månader till innan det är igång.

Ja precis, det är väl ett system bakom. Såg att LH har liknande electronic bagtag men att det finns olika appar och system. Allt ska sen synka med SAS bagagehanteringssystem. Jag gissar att det tar minst 3 månader till innan det är igång.

Jag gissar att det är igång 1 september.
IMG_6293.jpeg

De är på gång! :)

Please note:
  • The bag tag can only be used on SAS flights
  • At this stage, the bag tag cannot be used on flights to/from the US, Canada, UK, Japan, China and Thailand
Hoppas att dessa begränsningar försvinner länge fram. Personligen checkar jag sällan in bagage på flighter inom Europa.

Gällande Priority så SAS det att om man har status så ska väskan prioriteras som tidigare.

Har nu nått 10 steg. Hur lång tid tar det innan man får 5000 baspoäng?

Edit. verkar ha fått dom men dom har inte räknats mot status.

Please note:
  • At this stage, the bag tag cannot be used on flights to/from the US, Canada, UK, Japan, China and Thailand
Hoppas att dessa begränsningar försvinner länge fram. Personligen checkar jag sällan in bagage på flighter inom Europa.

Gällande Priority så SAS det att om man har status så ska väskan prioriteras som tidigare.
Dvs inte alls

Please note:

Vilket skräp. Och den där remmen kommer jag inte våga lita på för fem öre. Stor skillnad från Lufthansas system med e-ink.

Och på flygplatser som använder RFID för att läsa taggarna kommer det inte fungera alls, vilket kommer ge sena och kvarlämnade väskor.

Kan man kontakta SAS och be dem inte ens skicka den tro?

Toppen