Det hoppas man på när man ser att så många destinationer har samma bud.Kan det vara en bugg i systemet?
Det ju inte så mycket mer poäng numera när man uppgraderar.
Garanterat en fullösning isåfall, men det är säkert många olika ställen i olika system som behöver uppdateras för att faktiskt stänga av det. Och då är det enklare att göra så här - om nu planen är att det bara ska gälla en kort tid. Vi får hoppas att det tex inte är tänkt att gälla fram till 1 sep, vilket väl iofs inte är omöjligt...Vad gäller att använda skyhöga pris som alternativ till att faktiskt stoppa budgivningen så är det möjligt, men lite dålig kundservice att inte bara säga ”sorry, under en övergångstid är det inte möjligt att buda”. Känns som en fullösning, men vet inte ifall ledningen bestämt den eller lever lyckligt ovetande.
En genuin fråga - vad är det som styr dynamiken? Antalet personer och belopp som budats ? Antalet platser kvar i kabinen? Priset på rev biljetter i nuvarande billigast bucket?Är detta inte bara vanliga dynamiska priser?
Kollar min Tokyoresa i september och har 2700 lägsta bud dit och 3000 hem plus till business.
En genuin fråga - vad är det som styr dynamiken? Antalet personer och belopp som budats ? Antalet platser kvar i kabinen? Priset på rev biljetter i nuvarande billigast bucket?
Jag är nämligen lite förvånad när minsta bud för plus-till-business är högre än att köpa en helt ny biljett i business. Om man räknar med att kunna sälja business platser med sådana uppgraderingspriser bör man ju helt sluta sälja business...
Det stämmer inte. Jag reser alltid i Plus Pro S eller P, orimligt dyra biljetter - det är samma uppgraderingspris för en i billigaste Plus.Det är svårt att se in i denna svarta låda. Men i vilken bokningsklass du är i ursprungligen (hur mycket du betalt) och hur många som är i business redan.
Jag vill säga - anekdotiskt - att ju billigare din biljett är, ju dyrare är det att uppgradera den. Och ju mer full kabinen är som du ska uppgradera till desto högre blir minimibudet.
Har liknanden minsta bud för USA resa nästa år, Plus -> Business.Gick in och kontrollerade en bokning, i september, till USA för att lämna bud för uppgradering: Plus->Business, 11.520 kr eller 47.000 poäng som minsta bud.