Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Bokat Arlanda - Oslo - Stavanger - Bergen. Bergen - Oslo - Köpenhamn - Stockholm på ett dagsgig idag. Som man gör.
Nu sitter jag här i Oslo och flyget till Stavanger är inställt, blev ombokad till direktflyg till Bergen. Även det inställt då alla flyg i Oslo är inställt på grund av snön.

Nu plingade det till, ombokad till Bergen. Imorgon!

Får se till att ordna ombokning till Stockholm!

Hur ligger det till med milage runs nu förtiden, har vi några bra rutter? Jag brukar dra till LA och jobba lite eftersom mitt jobb tillåter och får ganska bra poäng på det. Har någon annan några tips på en bra rutt?

Hur ligger det till med milage runs nu förtiden, har vi några bra rutter? Jag brukar dra till LA och jobba lite eftersom mitt jobb tillåter och får ganska bra poäng på det. Har någon annan några tips på en bra rutt?
Kolla gärna i tråden. Frågan har förekommit x antal gånger under våren och nästan varje gång fått utförliga avancerade svar.

Det som gör störst skillnad beror ju på vilken bokningsklass du har möjlighet att åka med i jobbet. Flexibla, ofta då dyrare, biljetter ger fler poäng. Du skriver inte var du utgår från, vilket allt som oftast betyder att du utgår från ARN. Försök dunka in ARN-OSL-CPH-LAX eller motsvarande för några extra poäng. Annars har du inte så många alternativ.
SAS flyger endast CPH-LAX, överväger du flyga med andra bolag får du leta sådana som ger många % på miles på sidan nedan. Dock ger SAS generellt bäst poängintjäning till eurobonus.

Last edited:
Ni som är smarta: 11 Aug ska jag ändå vara på Arlanda. Kl 15 går mitt vanliga flyg. Jag har valet att hänga i loungen eller klämma in någon mileage-run med SAS, hur kan jag hitta någon billig biljett tro? Ner till Köpenhamn fanns ju billigt vid sexrycket på morgonern, men inte något billigt tillbaks till Arlanda..

Ni som är smarta: 11 Aug ska jag ändå vara på Arlanda. Kl 15 går mitt vanliga flyg. Jag har valet att hänga i loungen eller klämma in någon mileage-run med SAS, hur kan jag hitta någon billig biljett tro? Ner till Köpenhamn fanns ju billigt vid sexrycket på morgonern, men inte något billigt tillbaks till Arlanda..
Ger inte ARN - HEL bra poäng för en rimlig peng?

Ja, ut på SK708 kl 0730 och tillbaka SK709. Boka som enkelbiljetter, go smart bio. 3k poäng (om du är guld eller högre) för 2627 kr (87,5 öre/p). Inte jättebra pang för pengarna, med det är kanske lite optimistiskt att 2,5 vecka före avgång och du är fixerad till ett exakt datum och en tidsram mellan 0600 och 1400 hoppas på en billigt MR.

CPH eller andra liknande rutter är inte meningsfullt, det enda med vettig intjäning inom räckvidd med den tidsramen är HEL. Hade du lite mer tid på dig kunde du testa LHR.

Tack för tipset om Helsingfors, ska kikas på.
Jag bryr mig inte (så mycket) om antalet poäng jag får, vi är ju trots allt i segment-tråden och inte i den närbesläktade poängtråden :)
Men jag erkänner att det var otydligt av mig.

Toppen