Senaste nytt

Eurobonus prislista för SkyTeam Awards

Öka sina intäkter och minska önskan/värdet att ta ut bonusresor?
Samtidigt kan SAS och de nya ägarna inte EB för mycket just nu, iom att LH erbjuder sin status match, och fler kanske kommer. Blir det för många negativa ändringar på en gång, ökar folks benägenhet att kolla in andra ff program.
 
Även övriga regler:

Finns iofs inga priser för enkelresor, men 40 000 p för en t&r inom Europa är rena rånet. Men jag gillar anomalierna inom allianserna. Sitter på på ca 30 000 p i Delta Skymiles, dom villa ha 10 000 p en enkel Göteborg till Rom med KLM eller AF. Det är prisvärt.

Men 175 000 p för en t&r till Nordamerika i first verkar vara för bra för att vara sant om man kan komma åt La Premiere med AF.
 
Finns iofs inga priser för enkelresor, men 40 000 p för en t&r inom Europa är rena rånet. Men jag gillar anomalierna inom allianserna. Sitter på på ca 30 000 p i Delta Skymiles, dom villa ha 10 000 p en enkel Göteborg till Rom med KLM eller AF. Det är prisvärt.

Men 175 000 p för en t&r till Nordamerika i first verkar vara för bra för att vara sant om man kan komma åt La Premiere med AF.
La Premier kan bara Flying Blue Premium och högre boka...men om det inom en snar framtid blir så att EB övergår i FB och EBD blir FBP så
 
La Premier kan bara Flying Blue Premium och högre boka...men om det inom en snar framtid blir så att EB övergår i FB och EBD blir FBP så
Jag betvivlar att det blir inom en snar framtid. AFKLM lär vilja ha tillräckligt med kapital för att vara med och bjuda på TAP (när det nu är helt klart att ITA förloras till LH & *A och det verkar rätt klart att ett avlövat Air Europa köps av IAG och därmed lär lämna SkyTeam) vars privatisering skjutits upp till 2025. Att öka ägarandelen i SAS lär få vänta längre, och blir då beroende av konjunkturläget, gissar jag. 2026? 2027? Senare om det börjar gå dåligt?
 
Jag betvivlar att det blir inom en snar framtid. AFKLM lär vilja ha tillräckligt med kapital för att vara med och bjuda på TAP (när det nu är helt klart att ITA förloras till LH & *A och det verkar rätt klart att ett avlövat Air Europa köps av IAG och därmed lär lämna SkyTeam) vars privatisering skjutits upp till 2025. Att öka ägarandelen i SAS lär få vänta längre, och blir då beroende av konjunkturläget, gissar jag. 2026? 2027? Senare om det börjar gå dåligt?
 
Verkar inte bli några bränsletillägg på SkyTeam heller. Bra!
IMG_9059.jpeg
 
Om tillgängligheten på AF-KLM till SAS är lika bra som den är hos Virgin så kommer det bli en stor rusning efter bonusplatserna den 1 september. Vidöppet till många delar av Syd/Centralamerika, Asien, Afrika, mm. Endast ett stopp och inga stökiga routings eller delsträckor i ekonomiklass med övernattningar.

Sen återstår det att se hur länge det varar. Om platserna tar slut, slutar släppas eller om programmet devalveras.
 
Om tillgängligheten på AF-KLM till SAS är lika bra som den är hos Virgin så kommer det bli en stor rusning efter bonusplatserna den 1 september. Vidöppet till många delar av Syd/Centralamerika, Asien, Afrika, mm. Endast ett stopp och inga stökiga routings eller delsträckor i ekonomiklass med övernattningar.

Sen återstår det att se hur länge det varar. Om platserna tar slut, slutar släppas eller om programmet devalveras.
KLM ser ut att alltid släppa 8 platser som award i business på longhaul, stämmer det?
 
Toppen