Senaste nytt

Eurobonus prislista för SkyTeam Awards

Verkar som att det blir samma/väldigt liknande poängpriser som med Star Alliance.

Står även att man ska ringa in till SAS för att boka First. Men antar att man får ta det med en nypa salt då jag antog att man inte kunde boka Skyteam first

Last edited:
Låter som att man kopierat reglerna med hull och hår, speciellt detta kring First. Blir intressant att se hurdan sökfunktion det blir för SkyTeam awards, ifall den är lika bra/dålig som för *A.

Verkar som att det blir samma poängpriser som med Star Alliance.

Står även att man ska ringa in till SAS för att boka First. Men antar att man får ta det med en nypa salt då jag antog att man inte kunde boka Skyteam first

Det finns flera bolag med F i Skyteam. AF, Garuda och de två kinesiska bolagen China Eastern och Xianmen.

Huruvida de kommer vara öppna för EuroBonus låter jag vara osagt.

Det är väl mer eller mindre same same som innan.

Maritime Souteast Asia försvinner och man grupperar ihop karibien och centralamerika.

Karibien blir 17.500 billigare
Centralamerika blir 17.500 dyrare
Southeast Asia blir 22.500 dyrare för mainland men 22.500 billigare för det som tidigare benämndes maritime.

I övrigt ser jag inga direkta skillnader på trafik från Europa (inte tittat alla andra zoner och om saker ändrats där)

Domestic Europe har förändrats (som väntat)

Nuvarande för Star Alliance: Austria, Croatia, Germany, Greece, Poland, Portugal, Spanish mainland incl Balearics, Switzerland, Turkey

Kommande för SkyTeam: Sweden, Norway, Denmark, Spain, France, Italy, Greece, Poland, Portugal

Oklart varför Sverige, Norge och Danmark är listade… kanske för att få listan att se längre ut?

Toppen