Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Glajsarn

Ny medlem
Är EBS medlem sedan -97 och lite missnöjd med bristen på flygstolar till typ USA eller Bangkok. Har rensat kontot på poäng och överväger att byta till M&M då jag upplever mig sitta oftare i en luftwaffe kärra än en SAS kärra.

Kommer aldrig att nå upp till EBG då jag sitter i en hertzbil 3 månader om året när jag inte flyger.
 

ClaesJ

Medlem
Är EBS medlem sedan -97 och lite missnöjd med bristen på flygstolar till typ USA eller Bangkok. Har rensat kontot på poäng och överväger att byta till M&M då jag upplever mig sitta oftare i en luftwaffe kärra än en SAS kärra.

Kommer aldrig att nå upp till EBG då jag sitter i en hertzbil 3 månader om året när jag inte flyger.

M&M har svindyra bränsletillägg på bonusbiljetter vilket gör poängen helt värdelösa för ekonomi och sämre värde för pengarna än EB för business och first. Några tips: du kan boka bonusbiljetter med andra star alliance bolag med dina EB-poäng, kolla tex Thai till BKK. Om du vill ha star gold, överväg Aegean eller Turkish Airlines bonusprogram där guldstatus fås nästan lika lätt som EBS.
 

Senator

Moderator
M&M har svindyra bränsletillägg på bonusbiljetter vilket gör poängen helt värdelösa för ekonomi och sämre värde för pengarna än EB för business och first. Några tips: du kan boka bonusbiljetter med andra star alliance bolag med dina EB-poäng, kolla tex Thai till BKK. Om du vill ha star gold, överväg Aegean eller Turkish Airlines bonusprogram där guldstatus fås nästan lika lätt som EBS.

Nu är iofs att bränna bonuspoäng i ekonomiklass straffbart här inne :p Jag var dum nog att bränna av jädrans massa M&M miles i ekonomi runt jultider på min flickvän och dotter... Jag betalade nästan €1100 i avgifter och skatter på följande resa:
ARN-MUC-FRA-ADD (LH/ET)
ADD-SEY-ADD (ET)
ADD-FRA-ARN (LH)
och detta i ekonomi. I mitt fall fanns det bara plats i ekonomi, och vi bokade sent. Alternativet var 15,000kr per person i ekonomi till Mahe.

Tyvärr är det inget bättre på Air France/KLM eller BAEC med ett undantag. Det man kan ge BAEC lite beröm för är att man inte tar ut bränsleavgift om inte partnern själv gör det som t.ex. Cathay.

Det som jag inte gillar hos M&M är att man tar ut bränsleavgift på bolag som inte själv gör det..
 

ulagun

Medlem
M&M har svindyra bränsletillägg på bonusbiljetter vilket gör poängen helt värdelösa för ekonomi och sämre värde för pengarna än EB för business och first. Några tips: du kan boka bonusbiljetter med andra star alliance bolag med dina EB-poäng, kolla tex Thai till BKK. Om du vill ha star gold, överväg Aegean eller Turkish Airlines bonusprogram där guldstatus fås nästan lika lätt som EBS.

Långlinjer i C är fortfarande prisvärda. Drygt 3.000 sek i tillägg till Rio t.o.r i C med LH är helt Ok för min del.
Som jag nämt förut så kan man inom Europa betala tilläggen med Miles. Tror det är 15.000 miles för t.o.r bonusbiljett. Att ta en s.k. Fly Smart i C för 25.000 miles + 15.000 miles för tilläggen så kommer man i stort sett till hela Europa för 40.000 miles i C-class för 0 kronor.
 
Kan man boka Singapore Airlines förstaklass med Miles & More-miles? Har någon en grov uppfattning om hur mycket skatter och avgifter uppgår till för en Europa-Sydostasien-award tur-och-retur med Singapore Airlines förstaklass?
 

Senator

Moderator
Kan man boka Singapore Airlines förstaklass med Miles & More-miles? Har någon en grov uppfattning om hur mycket skatter och avgifter uppgår till för en Europa-Sydostasien-award tur-och-retur med Singapore Airlines förstaklass?

När det gäller Miles & More bonusresor för Singapore och Swiss så tror jag det krävs Senator eller HON. Jag försökte uppgradera min resa i november men fick nej (samma som bonusresa).

Här är kostnaderna:
http://www.miles-and-more.com/mediapool/pdf/40/media_1576853940.pdf
 

Senator

Moderator
Jag må vara blind, men jag hittar inte kostnaden (i pengar) för skatter och avgifter i det dokumentet.

sorry, jag läste fel. Inte miles men skatter/avgifter.

Då kör du "det vanliga tricket". Prissätt i ITA Matrix vad en revenue biljett kostar så voila! har du informationen :)

OBS! En stor fördel med Miles & More äs stopover i varje riktning. Så även på business awards är det en grym fördel.
 
Toppen