JPE
Medlem
Jag lyckades inte heller ta bort det hos SAS men på Austrians sida gick det bra.Hur? Jag tycker att det verkar vara "required" i både app (iOS) och web – dvs kan inte plocka bort, bara ändra? Eller missar jag något uppenbart![]()
Jag lyckades inte heller ta bort det hos SAS men på Austrians sida gick det bra.Hur? Jag tycker att det verkar vara "required" i både app (iOS) och web – dvs kan inte plocka bort, bara ändra? Eller missar jag något uppenbart![]()
Får du det att fungera även för ev medresenärer eller är det endast för dig med status? Jag har inga problem för min egen del men sambon som är med i samma bokning vill de fortsatt ha betalt för.Nu har jag gjort det här på två awardbokningar som är gjorda hos SAS där flygningarna utförs av Lufthansa respektive Austrian. Funkar på samma sätt och i mitt fall har i alla fall det som varit tillgängligt varit upplåst. Tronsäten och annat.
1) Gå in på din bokning på SAS och ta bort det eventuella bonusnummer som ligger inlagt i din bokning.
2) Gå till resp flygbolagshemsida i utloggat läge och välj "Magage booking"
3) Välj "Booking code" och fyll i bokningsreferens samt Efternamn
4) Gå ner till rubriken "Passengers" och klicka Modify
5) Fyll i ditt nya Miles and More nummer och klicka på Confirm
6) Sen gå ner till Rubriken Seats och välj.
För mig kunde jag välja säten gratis för mig själv (ny Senator) och medresenär på samma bokning (EBS) efter att jag lagt in nya M&M# (via LH app). Men var tvungen att ta bort mitt EBG# först och spara (så att det inte fanns något frequent flyer nummer alls) och sen lägga in M&M.Får du det att fungera även för ev medresenärer eller är det endast för dig med status? Jag har inga problem för min egen del men sambon som är med i samma bokning vill de fortsatt ha betalt för.
Nej jag kunde ändra åt oss båda trots att hon är statuslösFår du det att fungera även för ev medresenärer eller är det endast för dig med status? Jag har inga problem för min egen del men sambon som är med i samma bokning vill de fortsatt ha betalt för.
Jag trodde inte heller att jag kunde ta bort det men efter att ha loggat ut och loggat in igen så såg jag att borttagandet hade gått igenom trots att jag fick felmeddelande på sas.se när jag försökte ta bort det.Jag lyckades inte heller ta bort det hos SAS men på Austrians sida gick det bra.
Blockas sätet bredvid i ekonomiklass om man är Senator?
Om det fungerar eller inte verkar vara ett lotteri, vissa får förmåner, andra inte. Jag har en bokad eurobonusawardresa med Austrian och när jag lade in min nymatchade senatorstatus fick jag direkt gratis välja tronsäten, något som annars kostar pengar.Lärde mig något nytt idag. Har en Eurobonus Star Alliance- bokning med Lufthansa och har lagt in M&M som matchad Senator men såg i appen att senator-statusen inte fungerar trots att M&M numret är med i bokningen. Enligt M&M kundservice gäller förmånerna inte om det är poängresa från annat bolag, funkar bara om man bokat via M&M bolag. Så verkar räknas som statuslös pga star alliance-bokning. Det var boardinggrupp jag såg det på. Vet inte hur det påverkar lounge mm när status inte är med på boardingcard. Får se imorgon...
Det känns inte riktigt rätt, jag lade själv in mitt matchade M&M SEN nummer som FQTS på min pågående bonusresa till asien, och status visades och respekterades som förväntat för lounge och boarding (står markerat som *A Gold på boardingkort).Lärde mig något nytt idag. Har en Eurobonus Star Alliance- bokning med Lufthansa och har lagt in M&M som matchad Senator men såg i appen att senator-statusen inte fungerar trots att M&M numret är med i bokningen. Enligt M&M kundservice gäller förmånerna inte om det är poängresa från annat bolag, funkar bara om man bokat via M&M bolag. Så verkar räknas som statuslös pga star alliance-bokning. Det var boardinggrupp jag såg det på. Vet inte hur det påverkar lounge mm när status inte är med på boardingcard. Får se imorgon...