Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Inser att det idag finns en uppsjö med olika företag som erbjuder såna här lösningar, är det några som har varningsflagg med sig?

Kommer befinna mig i Turkiet mer eller mindre hela juli, kikar på några olika och de flesta ser inte helt olika ut i prisbild eller utbud:

Så om någon har något bra tips eller rekommendation, dela gärna, mest intressant är 20+GB under 30 dagar... :)
Orange säljer också eSIM för tillfälligt bruk, har dock inte testat själv. https://travel.orange.com/en

Edit: Gigsky och Ubigi är stora välkända drakar också

Inser att det idag finns en uppsjö med olika företag som erbjuder såna här lösningar, är det några som har varningsflagg med sig?

Kommer befinna mig i Turkiet mer eller mindre hela juli, kikar på några olika och de flesta ser inte helt olika ut i prisbild eller utbud:

Så om någon har något bra tips eller rekommendation, dela gärna, mest intressant är 20+GB under 30 dagar... :)
En som man inte tänker på är att Wizz Air har e-sim, rätt så ofta har dom slagit Airalo i pris och gör även så till Turkiet!

Nu har jag aldrig personligen behövt e-sim, men sambon körde Wizz tjänst när vi var runt i Asien förra året då dom hade bättre prisupplägg på regionalt/bundle med flera länder inkluderade i samma.

Du har säkert koll på det redan men det ingår surf i Turkiet med Tre (3världen), Telenor och de dyraste abonnemangen hos Tele2.

Som tjänst har jag varit väldigt nöjd med Airalo, använt på två olika resor (USA och Canada) och har funkat otroligt smidigt.
Men som sagt ovan, kolla täckning i Turkiet på operatorn som erbjuds, och ifall det finns erbjudanden.
Kan bara instämma gällande eSim via Airalo. Oerhört smidigt och prisvärt i både USA och Japan. Tänker att det finns liknande tjänster med liknande prisbild men själva konceptet jämfört med exempelvis Telias svindyra semestervecka är briljant.

Toppen