Senaste nytt

Hotels.com Reward Slopas, ersätts av Expedia VRBO

Lite off-topic men har använt hotels.com de senaste åren och kunde så sent som förra månaden använda mina vouchers för ca 10% totalrabatt (11e natten gratis). Så jag tänker att jag fortsätter att använda dem tills läget ändras.

Däremot har jag helt missat samarbetet med SAS. Har säkert bokat hotell för 100k de senaste åren via sidan.
Och nu undrar jag:
1. Har jag gått miste om 20k EB-poäng?
2. Går det att claima poäng för nätter från i våras eller rentav i julas?
3. Finns programmet kvar?
4. Finns det några nackdelar vs standard hotels.com?

Lite off-topic men har använt hotels.com de senaste åren och kunde så sent som förra månaden använda mina vouchers för ca 10% totalrabatt (11e natten gratis). Så jag tänker att jag fortsätter att använda dem tills läget ändras.

Däremot har jag helt missat samarbetet med SAS. Har säkert bokat hotell för 100k de senaste åren via sidan.
Och nu undrar jag:
1. Har jag gått miste om 20k EB-poäng?
2. Går det att claima poäng för nätter från i våras eller rentav i julas?
3. Finns programmet kvar?
4. Finns det några nackdelar vs standard hotels.com?

Hela grejen var ju att man var tvungen att boka via en referral länk via SAS partnersidan. Dessa är notoriskt nyckfulla och kommer vara ytterst svår att claima i efterhand.

Hela grejen var ju att man var tvungen att boka via en referral länk via SAS partnersidan. Dessa är notoriskt nyckfulla och kommer vara ytterst svår att claima i efterhand.
Då får jag se det som en värdefull lärdom helt enkelt. Finns länken kvar och ska jag använda den framöver?

Tack! Jag kikade på reglerna men det framgår inte om man fortfarande får sina stämplar mot voucher när man använder tjänsten. Det är ju ändå nästan 10kr per 100kr, vilket är bättre än 20p.
Man får inte stämplar mot voucher om man bokar via SAS utan måste här välja var man lägger krutet. En (helt okej) mängd EBP eller stämplar hos Hotels.com. Sökmotorn för båda OTA är densamma, så prismässigt skiljer de sig ej åt.

Man får inte stämplar mot voucher om man bokar via SAS utan måste här välja var man lägger krutet. En (helt okej) mängd EBP eller stämplar hos Hotels.com. Sökmotorn för båda OTA är densamma, så prismässigt skiljer de sig ej åt.

Prismässigt skiljer de sig absolut åt. Ibland lite, ibland mycket.

Exempelvis nedan, Clarion Arlanda 28-29:e juni.

1038kr i Hotels-appen (stämplar)
1349kr i Hotels by SAS (249 EBP)

Du betalar alltså 1,25 kr per poäng och 311 kr extra. Man kan ju tycka det är värt det men man få vara beredd på det.

IMG_6566.jpeg

IMG_6565.jpeg

Toppen