Senaste nytt

Uppgradera till SAS Amex Elite få 10 000 EB-poäng eller Platinum få 250 000 Amex-poäng (Juni 2024)

pedantic

Medlem
Amex kör två mindre uppgraderingskampanjer just nu;
- till SAS Amex Elite och få 10 000 EB-poäng
- till Amex Platinum och få 250 000 Amex-poäng

Kort från villkoren;
- Har du ansökt om medlemskap efter 2a april och säger upp eller nedgraderar ditt kort inom 12 månader kommer du debiteras för dina erhållna poäng. Läs mer i villkoren.
- Erbjudandet gäller under förutsättning att du handlar för minst 45 000 kr med ditt nya Platinum Card inom tre månader. Poängen överförs senast den sjätte månaden från uppgraderingsdatumet.

Mer info på https://www.americanexpress.com/sv-se/byt-kort/

Inte en superfin kampanj, under vårens kampanj fick man 20 000 EB-poäng men det var precis i slutet av min kvalificeringsperiod (maj 2023-april 2024). :eek:

Frågan är om man ska hoppa på den här kampanjen eller vågar man hoppas på lite mer poäng senare i år, vad tror ni?

Det verkar som man får samma bonus oavsett vilket kort man byter från. Ovan nämnda bonus gäller tex både byte från SAS classic och från Amex Gold.
Bonus ges alltså dels för kors-byten (SAS-brandat till Amex brandad och vv) dels för sämsta kort till bästa kort.

Är det så? Fått för mig att den inbjudna kan välja andra kort ändå men har inte värvat någon på länge.

Dum fråga, vart ser jag kampanjen " till Amex Platinum och få 250 000 Amex-poäng"? Klickar jag på länken kan jag jämföra kort, men ser inte erbjudanten? Är det endast via inbjudan?

Dum fråga, vart ser jag kampanjen " till Amex Platinum och få 250 000 Amex-poäng"? Klickar jag på länken kan jag jämföra kort, men ser inte erbjudanten? Är det endast via inbjudan?
Uppgradering är inte inbjudan, två helt skilda saker. Kan inte svara på var du ser detta då jag inte kan uppgradera mina kort

Konstigt, jag ser erbjudande på länken bara jag väljer nuvarande kort:
Screenshot_2024-06-05-17-44-20-85.jpg

Uppgradering är inte inbjudan, två helt skilda saker. Kan inte svara på var du ser detta då jag inte kan uppgradera mina kort
Alla borde kunna se se detta via länken ovan, det visas i kort-bytes sidan, även oinloggad. Har ingen koppling till vilket kort man faktiskt har

Toppen