Senaste nytt

Har SAS slutat bry sig om lojala kunder?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lätt att förväxla Guld med Pandion. En hel del förväxlar även Silver med Pandion när de först får det. Men med tanke på hur lätt det är att få Guld och hur många det finns, så är det rätt begränsad prioritet man kan gå i den typen av tjänster där det sitter en person på andra sidan (typ kundtjänst) och inte bara en "du kommer igenom automat spärren till FastTrack".
Det är nog inte så lätt att förväxla men har man en lista med fördelar och de per nivå och de vägrar att uppfylla det de har lovat handlar det om här. Läsförståelse får du ta i annan tråd.

Ja med nya kontrollen gör det det. Med den gamla var det ofta längre kö i FastTrack. Både före och efter pandemin men före nya kontrollen.
Nya är ju bra, men tyckte alltid fast track i gamla gick fortare, speciellt den som var närmare Sky city

Jag är inte mycket för kundtjänst som bara har telefon eller chatt. Därför var Guld Service bra när den fungerade, email är min stil, har inte tid att stå i kö eller chatta. Har viktigare för mig.

Jag är inte mycket för kundtjänst som bara har telefon eller chatt. Därför var Guld Service bra när den fungerade, email är min stil, har inte tid att stå i kö eller chatta. Har viktigare för mig.
Kan du ge exempel på de tillfällen när Guld service (dvs Guld-emailen) inte fungerat?

Lägg av med med dina totalt onödiga/opassande kommentarer.
I took the question in a friendly way. And in fact it does lead to a good point: maybe SAS is not as good with those who may be tech-challenged than the typical Discord-using, Roblox-playing wannabe hacker class 0 kids.

My reasons for preferring to deal directly with check-in staff at CPH a lot are most certainly not related to age or tech-competency. The self-service, cost-cutting-driven moves from this airline and others at the airports does mean that I sometimes have to show up earlier at airports than I used to have to do. Some of that is reflected in worsening check-in and luggage drop-off cut-off times — and that I consider indicative of a drop in service levels, one that hits me repeatedly.

SAS "Guld-support" via e-post har aldrig hanterat några andra frågor än Eurobonus-relaterat, tex saknade poäng eller frågor om awards. Frågor om resor har alltid hanterats per telefon. Numera känner systemet av på ditt telefonnummer om du är EBG/EBD och ger prio i telefonkön. Man kommer oftast fram direkt, vilket flera här vittnat om.

SAS "Guld-support" via e-post har aldrig hanterat några andra frågor än Eurobonus-relaterat, tex saknade poäng eller frågor om awards. Frågor om resor har alltid hanterats per telefon. Numera känner systemet av på ditt telefonnummer om du är EBG/EBD och ger prio i telefonkön. Man kommer oftast fram direkt, vilket flera här vittnat om.
Men får man tala med Anko? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen