Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

LPC123

Medlem
Någon som vet om det finns bagdrop innan check in öppnar på ORD? Sitter nu incheckad med boardingkort men har väskor så vi kan inte ta oss till Polaris :(
 

LPC123

Medlem
Så fort det började röra sig personal vid disken frågade vi om dom kunde ta våra väskor vilket dom gjorde. Så nu tillbaka i Polaris loungen och middag bokad kl18 :)
IMG_9530.jpeg
 

LPC123

Medlem
Absolut men när vi väl kommit ombord ca 2tim sent blev vi sittandes ytterligare 1,5 timme innan dom ställde in kärran :( så nu blev det några timmar på sunk hotel och nytt försök idag/igår. Vi fick plocka ut allt bagage även om vi var incheckade till flighten 15 jan istället. Där av min fråga.
Jag förstår inte, du checkade ju in vid disken 1730 skrev du ju? Då lämnade du väl väskan ox
 
Jag landar i terminal 5 med ANA och ska vidare i terminal 5 med SAS. Förstår jag det rätt att det går bussar airside från terminal 5 till 1? Alternativt till terminal 3 och sen gå till terminal 1?
 

mha321

Medlem
Jag landar i terminal 5 med ANA och ska vidare i terminal 5 med SAS. Förstår jag det rätt att det går bussar airside från terminal 5 till 1? Alternativt till terminal 3 och sen gå till terminal 1?
När du anländer med ana kommer du behöva gå genom immigration och hamna landside på terminal 5. Det är då generellt sett smidigare och snabbare att ta ats tåget till T1. Sedan tar du airside bussen tillbaka till T5 när det är dags.
 

LPC123

Medlem
Jag landar i terminal 5 med ANA och ska vidare i terminal 5 med SAS. Förstår jag det rätt att det går bussar airside från terminal 5 till 1? Alternativt till terminal 3 och sen gå till terminal 1?
Precis som @mha321 skriver så går tåget snabbast att ta till T1. Sen går bussarna vid Gate 31 vill jag minnas och dom går ca var 15min tillbaka till T5 och den tar 15-20min beroende på hur mycket rörelse det är på flygplatsen men otroligt smidigt.
 
När du anländer med ana kommer du behöva gå genom immigration och hamna landside på terminal 5. Det är då generellt sett smidigare och snabbare att ta ats tåget till T1. Sedan tar du airside bussen tillbaka till T5 när det är dags.
Måste varit därför hon sa på check in att jag måste hämta ut mitt bagage och checka in det igen?

Hon sa att jag inte behövde lämna airside, men hennes engelska var inte den bästa.
Så egentligen så hämtar jag hr väskan, checkar in som vanligt igen i terminal 5, men när jag ska genom Security så går jag via terminal 1?

Har 8h layover, betyder det att jag måste vänta 4h i terminalen på att få checka in väskan :-(?
 
Toppen