Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

mha321

Medlem
När vi tog bussen från T1 till T5 i April detta år var det ganska lång kö och vi fick inte plats med den bussen som kom utan fick vänta till nästa.
Det visar på att det finns en hel del variation. När jag åkte den en vända i slutet på april så var jag helt ensam på bussen...

En anledning till att rekommendera att alltid ta "minst en avgångs marginal".
 

Flood

Medlem
Då har även jag provat den ytte vägen till Polaris. Första besöket i våras kom jag "rätt väg" om morgonen på en United inrikes och de hade lyckats ge mig boardingkort med Swiss C nere i Dallas.
Checkade in 17:30 för LO4 21:45, tog tåget till T1 och genom fast track till vänster. TSA påpekade att jag var i fel terminal, men släppte igenom med loungebesök som förklaring. Höger, vänster genom gången T1 B<->C och in vid 17:50 till Polaris för drink, burgare, öl och efterrätt. Åter cirka 19:45 T1 B<->C till B1 (stod en roll-up om bussen vid underjordiska gången, samt en del takskyltning mot T5) till fålla vid gate B1. Koll av pass och boardingkort vid fållan och bussen, och vi fick varsin grön lapp som lämnades när vi kom till M13 i T5 cirka 20:20. Bussen skall gå var 15:e minut fram till 21:30.

IMG_20230802_195026_6.jpg
 

Sir Lemon

Medlem
Då har även jag provat den ytte vägen till Polaris. Första besöket i våras kom jag "rätt väg" om morgonen på en United inrikes och de hade lyckats ge mig boardingkort med Swiss C nere i Dallas.
Checkade in 17:30 för LO4 21:45, tog tåget till T1 och genom fast track till vänster. TSA påpekade att jag var i fel terminal, men släppte igenom med loungebesök som förklaring. Höger, vänster genom gången T1 B<->C och in vid 17:50 till Polaris för drink, burgare, öl och efterrätt. Åter cirka 19:45 T1 B<->C till B1 (stod en roll-up om bussen vid underjordiska gången, samt en del takskyltning mot T5) till fålla vid gate B1. Koll av pass och boardingkort vid fållan och bussen, och vi fick varsin grön lapp som lämnades när vi kom till M13 i T5 cirka 20:20. Bussen skall gå var 15:e minut fram till 21:30.

Visa bifogad bild 144523
Mkt bra info! Uppskattas!
 

nili

Medlem
Hej! Någon som varit med om att man inte fått boardingpass hela vägen vid en genomgående bokning. Bokade in sonen RDU-ORD-CPH-ARN. Bokade RDU-ORD lite tidigare än nödvändigt för att han skulle få mer tid på Polaris. När han checkar in på RDU så får han bara boardingpass RDU-ORD däremot checkar de bagaget hela vägen till Arlanda. Någon som varit med om något liknande? Nu måste han vänta till SAS checkin öppnar på T5. Går inte att checka in on-line.
 

NiTu

Medlem
Hej! Någon som varit med om att man inte fått boardingpass hela vägen vid en genomgående bokning. Bokade in sonen RDU-ORD-CPH-ARN. Bokade RDU-ORD lite tidigare än nödvändigt för att han skulle få mer tid på Polaris. När han checkar in på RDU så får han bara boardingpass RDU-ORD däremot checkar de bagaget hela vägen till Arlanda. Någon som varit med om något liknande? Nu måste han vänta till SAS checkin öppnar på T5. Går inte att checka in on-line.
Fick bara LLA-LHR när vi åkte till Boston. Kunde dock checka in online i Uniteds App men det verkar inte som om man kan få boardingcard för hela resan alltid.
 

bvs

Medlem
Hej! Någon som varit med om att man inte fått boardingpass hela vägen vid en genomgående bokning. Bokade in sonen RDU-ORD-CPH-ARN. Bokade RDU-ORD lite tidigare än nödvändigt för att han skulle få mer tid på Polaris. När han checkar in på RDU så får han bara boardingpass RDU-ORD däremot checkar de bagaget hela vägen till Arlanda. Någon som varit med om något liknande? Nu måste han vänta till SAS checkin öppnar på T5. Går inte att checka in on-line.

Det var samma för mig när jag flög LAS-ORD-ARN sist, fick bara boardinpass för LAS-ORD. Efter väldigt mycket knappande så kunde de dock printa ett åt mig i gaten på LAS. Sen när jag landande på ORD så fick jag även upp det i SAS-appen.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Om det inte dyker upp i sas appen när tiden närmar sig, så kan det också vara värt att gå till Uniteds service center på ord, inne på terminalen stället för att gå ut och över till sas diskarna. Finns allt i systemen borde de kunna få fram det.
 

nili

Medlem
Om det inte dyker upp i sas appen när tiden närmar sig, så kan det också vara värt att gå till Uniteds service center på ord, inne på terminalen stället för att gå ut och över till sas diskarna. Finns allt i systemen borde de kunna få fram det.
Han har testat det men de kunde inte hjälpa honom. Det står att han saknar något dokument nu när han kollar i bokningen men enligt sas kundtjänst (US) så gör det inte det utan allt ser bra ut.
 

aruba1

Medlem
När vi flög MSP-ORD-ZRH-CPH, kunde de först heller inte printa våra boardingpass hela vägen. Till slut ringde United incheckningspersonal till sin back-Office funktion som fixade till bokningen. Enligt personalen hade vår bokning blivit ombokad flera gånger vilket resulterade i att gamla segment hindrade United systemet att checka in, dock oklart hur. SAS å andra sidan hävdade att allt såg ok ut på deras sida och att endast aktiva segment i bokningen var giltiga.
 
Toppen