Senaste nytt

SAS börjar flyga till Agadir 4 november 2023

Bokade precis en resa sista helgen i mars i Go (är EBD) från ARN, det står att måltid ingår. Så även för mina kompisar som är på separat bokning och reser i Go Light (vi tar alla väskor på min biljett),

1. @KalleSus ingår mat i Go (om du flög den klassen)
2. Jag och mina kompisar har båda bokningsklass T men jag är GO Bio (1500p per ben) och de är Go Light (125p per ben) enligt bokningen. Kan det stämma att vi hamnar i samma klass ändå?

Bokade precis en resa sista helgen i mars i Go (är EBD) från ARN, det står att måltid ingår. Så även för mina kompisar som är på separat bokning och reser i Go Light (vi tar alla väskor på min biljett),

2. Jag och mina kompisar har båda bokningsklass T men jag är GO Bio (1500p per ben) och de är Go Light (125p per ben) enligt bokningen. Kan det stämma att vi hamnar i samma klass ändå?
Kan bara svara på 2. Stämmer alldeles väl att olika tariffer bokas i samma klass, se nedan från ExpertFlyer.

Results from https://www.ExpertFlyer.com
Kod:
Fare Information Search:

Departing ARN on 24/03/23 for AGA
Flying SK   on booking class T
Purchasing at STO
Viewing in currency SEK
Validated Results

Fare Basis  Airline  Booking  Trip Type   Fare           Cabin  Effective  Expiration  Min/Max  Advanced
                     Class                                      Date       Date        Stay     Purchase Req
TKSOGHT     SK       T        One-Way     362 (SEK)      E      24/03/23   24/06/14             02
TKSEOSM     SK       T        One-Way     622 (SEK)      E      24/03/23   24/06/14             02
TKSOBSM     SK       T        One-Way     622 (SEK)      E      24/03/23   24/06/14             02

Tack för svaret @airac. Hur håller SAS koll på om handbagage (modell större) inte får medföras i Go Light om det är samma bokningsklass (kanske inte har något med saken att göra)? Har aldrig rest i Light själv och är mest nyfiken.

Jag kan inte svara på frågan eftersom jag inte flög till Agadir på premiärdagen. Följde flygningen bara på Flighradar24.
Men att mat skulle ingå har jag svårt att tro. Misstänker (utan att veta) att Agadir har samma servicekoncept som Sydeuropa och Kanarieöarna.

Jag kan inte svara på frågan eftersom jag inte flög till Agadir på premiärdagen. Följde flygningen bara på Flighradar24.
Men att mat skulle ingå har jag svårt att tro. Misstänker (utan att veta) att Agadir har samma servicekoncept som Sydeuropa och Kanarieöarna.
Ah då misstolkade jag din bild. Tack för förtydligandet, enligt SAS kundtjänst ingår inte mat men jag har det ju skriftligt...

SAS hade liiite för bra pris oneway från Agadir till ARN, 757 kr för Go Light eller 1300 kr för Go Bio (ger 1500 EB), så det blev en bokning i februari. TAP på vägen ner med nice stop i Lisabon. Så vart ska man bo i Agadir denna gång? Gärna nån lite finare resort. Bara bott privat förut.

Toppen