Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trots massor av sökande, kan jag inte hitta svar, vilket kanske tyder på att svaret är nej.

Star alliance award-resa 2 pers 2024, bokad 2023 med 2-för-1 voucher som går ut 2023. Kan jag under 2024:
1. Avboka 1 person, och få tillbaka poäng, dvs poängen dras om, men fortfarande nyttjar vouchern?
2. Avboka sista benet, som innebär byte av zon, och få tillbaka poäng, dvs poängen dras om, men fortfarande nyttjar vouchern?

Last edited:
Trots massor av sökande, kan jag inte hitta svar, vilket kanske tyder på att svaret är nej.

Star alliance award-resa 2 pers 2024, bokad 2023 med 2-för-1 voucher som går ut 2023. Kan jag under 2024:
1. Avboka 1 person, och få tillbaka poäng, dvs poängen dras om, men fortfarande nyttjar vouchern?
2. Avboka sista benet, som innebär byte av zon, och få tillbaka poäng, dvs poängen dras om, men fortfarande nyttjar vouchern?
Hej. Nej du förlorar vouchern när du gör ändringar av resa efter den har gått ut tyvärr

Men totalt borde du tjäna förutsatt att nya zonen är billigare (Tillägg från LPC123's inlägg ovan)

Tänkte om det gick att byta plats på vouchers, men det räknas kanske som en ändring?
Det avgörande är ju att du redan påbörjat resan och då är sannolikt den vouchern förverkad.
Vet inte om ngn försökt byta voucher mot en annan efter att utresa är genomförd? Om du försöker, återkoppla.
Generellt gäller ju att inget ändras på påbörjade bokningar (även om undantag gjorts vid sjukdom/olyckor/dödsfall, vilket inte kan jämföras med byte av voucher).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen