Emil Ekelund
Medlem
Tack vad synd att jag inte tänkte på detDu borde ha väntat tills höjningen gått igenom och sen avslutat om du nu ville göra ett ”statement”
Tack vad synd att jag inte tänkte på detDu borde ha väntat tills höjningen gått igenom och sen avslutat om du nu ville göra ett ”statement”
Däremot är det ju bla kundtjänst som är satt att motivera prishöjningar samt påvisa värde för kunden. Om man inte lyckas så är risken överhängande att man blivit en kund fattigare. Enkelt uttryckt är ju det där med värde för pengarna något kunden själv behöver bedöma utefter sin egen måttstock samtidigt som kundservice har möjlighet och i Amex fall kanske t.o.m. en skyldighet att försöka påverka kundens uppfattning åt det positiva hållet. Summan blir ju i slutänden att om varumärket inte tar varje tillfälle i akt de får att påvisa vilket värde man får för sin vara eller tjänst man betalar för så finns det säkert någon annan som snart får en ny kund. Tror inte heller det är kundtjänst fel att fler upplever prishöjningen som omotiverat hög och att värdet långsamt eroderats men det vore tjänstefel att inte försöka motivera detta för sina kunder om de faktiskt tar sig tiden till att bjuda in till dialog, värt ofantligt mycket mer än alla de där kundnöjdhetsundersökningarna som mekaniskt skickas ut.Det brukar inte vara kundtjänst som höjer priserna………
Däremot är det ju bla kundtjänst som är satt att motivera prishöjningar samt påvisa värde för kunden. Om man inte lyckas så är risken överhängande att man blivit en kund fattigare. Enkelt uttryckt är ju det där med värde för pengarna något kunden själv behöver bedöma utefter sin egen måttstock samtidigt som kundservice har möjlighet och i Amex fall kanske t.o.m. en skyldighet att försöka påverka kundens uppfattning åt det positiva hållet. Summan blir ju i slutänden att om varumärket inte tar varje tillfälle i akt de får att påvisa vilket värde man får för sin vara eller tjänst man betalar för så finns det säkert någon annan som snart får en ny kund. Tror inte heller det är kundtjänst fel att fler upplever prishöjningen som omotiverat hög och att värdet långsamt eroderats men det vore tjänstefel att inte försöka motivera detta för sina kunder om de faktiskt tar sig tiden till att bjuda in till dialog, värt ofantligt mycket mer än alla de där kundnöjdhetsundersökningarna som mekaniskt skickas ut.
AMEX fokuserar på sin kundbas och undviker att locka med 3 månaders gratis erbjudanden eftersom de är medvetna om att deras kunder generellt har hög betalningsvilja. De litar på att om kunderna väljer att fortsätta, så gör de det av eget intresse.Jag har blivit lite förvånad över hur lite man försöker behålla sina kunder. När jag sa upp min tidning häromdagen blev jag erbjuden halv priset i tre månader. Så jag stannade kvar.
Jag ville säga upp min kontorsplats av olika skäl, varpå jag får ett väldigt förmånligt erbjudande att stanna kvar.
När jag sa upp mitt Platinum så var det i princip bara tack och hej i chatten.
Och nu på sista kortet sa de princip bara ”vi respekterar våra kunder beslut att säga upp sina kort”.
Trodde faktiskt de jobbade lite mer med retention än så, framförallt när jag ändå haft mina kort såpass länge.
Låter märkligt. Var det den svenska kundtjänsten? Amex kundtjänstmedarbetare är ju alltid nästan övertrevliga.Kundtjänst blir skitsura om man säger att prishöjningarna är dåliga. De säger att det är för att finansiera förbättringarna de gjort. Jag bad dem berätta om någon av dem för att jag inte sett något nyhetsbrev eller så och vet bara om försämringarna.
Då lackade de ur på mig.
Så jag tror inte jag var den första som klagade.
Låter märkligt. Var det den svenska kundtjänsten? Amex kundtjänstmedarbetare är ju alltid nästan övertrevliga.
Hur lackade de ur, tog du några screenshots av konversationen? Och i vilket fall så sparar de ju chatkonversationerna så om de lackade ur bör du anmäla det till SAS, det är ju inte acceptabelt.Nej, det var chatten.
Nej, det var chatten.