Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så sitter man i loungen i IST efter en alkoholfri TK flight från Djibouti. Flygvärdinnan ville bjuda på avec till kaffet men så kom hon på att de inte serverar det från JIB :cool: Med tanke på att Djibouti känns liberalare vad gäller alkohol än t ex Dubai är det lite udda att TK serverar alkohol på flighter från Dubai men inte från Djibouti.
Hursom, skippade duschen och tog ett extra glas vin :)
Det verkar som hela världen befinner sig här i loungen nu på kvällen...

Sitter i Scandinavian Lounge på ARN och äter lite kycklingspett i väntan på SK1527 till LHR. Rätt lugnt här ikväll. Sitter några i blivande BC-hörna, men ingen med tagg, vad jag kunde se.

Sitter i Scandinavian Lounge på ARN och äter lite kycklingspett i väntan på SK1527 till LHR. Rätt lugnt här ikväll. Sitter några i blivande BC-hörna, men ingen med tagg, vad jag kunde se.

Vad bra att du är redan i loungen.
Jag var lite orolig för dig om du skulle försova dig på ett kvällsflyg efter jag har läst ditt inlägg i morse.

Sitter i nya A-pieren SEN Lounge. Jisses vad skönt det var med en dusch när man kom hit i typ shorts och flipflops. Tjejerna handlar, har verkligen fått springa runt idag:
Landar med LH599 vid C9
Tar med tjejerna till loungen här via tåget (tar 30min) innan vi är i loungen
Går sedan ut från A, hela vägen till C där jag skall in genom passkontroll igen
Innanför passkontrollen går trappan ner till bagage (inte på A och B), där behövs inte detta
Ovan passkontroll hade vi passerat redan
Tillbaka till A för inchecking
Allt som allt, en timmas promenad

Detta för att tjejen i Mahe inte fixade 4 segment på en bagagelapp

BusinessClass.se Loungen™ 2013

SAS GOT lounge..sk437 50 minuter sen....skumt då det på swedavia stod ankommer 1200..sen kl 12 hade kärran inte ens lyft från CPH....lite jobb här i loungen..sen en snabbvisit på CDG :(
Ska hem med AF ikväll...några tips..åker nästa aldrig den andra sidan så att säga...

Sitter i nya A-pieren SEN Lounge. Jisses vad skönt det var med en dusch när man kom hit i typ shorts och flipflops. Tjejerna handlar, har verkligen fått springa runt idag:
Landar med LH599 vid C9
Tar med tjejerna till loungen här via tåget (tar 30min) innan vi är i loungen
Går sedan ut från A, hela vägen till C där jag skall in genom passkontroll igen
Innanför passkontrollen går trappan ner till bagage (inte på A och B), där behövs inte detta
Ovan passkontroll hade vi passerat redan
Tillbaka till A för inchecking
Allt som allt, en timmas promenad

Detta för att tjejen i Mahe inte fixade 4 segment på en bagagelapp

Blev det någon op-up för tjejerna? Och fick du nya eller gamla F på A340:n? :)

Blev det någon op-up för tjejerna? Och fick du nya eller gamla F på A340:n? :)

Så här blev det... Jag fick 1A på gamla F som såldes som affärsklass. Det vara bara HON och SEN med respektive där framme som jag uppfattade. Eftersom LH599 går ADD-KRT-FRA var flighten totalt överbokat med +10 pax i båda kabiner. Så Station Manager i ADD sa han inte visste om det blev "no shows" i KRT, så nej.

Det sura är att när vi lämnade KRT fanns det 4 platser kvar i C... Men tjejerna sov redan väldigt bra, och LH Pursern gick back personligen 3 gånger för att se till dom, fick även ett comfort kit. Väldigt schysst av henne. Jag sov uselt, men av andra skäl. Den är faktisk helt ok stolen fortfarande, men i natt hade inget funkat :cool:

Thai Royal Silk loungen vid D piren i Bangkok. knökfullt. Väntar på LX 181 för transport mot kyla och snö. Att knappt 7 veckor kan gå så fort...

Dricker lite Cava och Prosecco i No. 1 Lounges, bedrooms and spa på Heathrow.
Väntar på NH-flighten till Tokyo. De har som separata minilounger i loungen. Just nu är det jag och två japanska affärsmän. Så hittills verkar vi bli 3 pers i F idag...
Boarding vid gate 1 kl 18:30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen