Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

bvs

Medlem
Ny telefon och "registreringen" av accesskort har stått still i fem dagar nu. Såhär var det förra gången jag bytte också, då tog det supporten några dagar till innan de lyckades fixa det.

Nu hörde jag av mig på chatten igen och de hade ingen aning om vad jag frågade efter och försäkrade mig att kortet var aktiverat och att jag kunde "betala med det som vanligt". Tydligen var jag inte tydlig nog när jag nämnde, accesskort för pontus centurion lounge i experiencesappen.

Efter en timme fram och tillbaka så har de nu eskalerat mitt case och jag ska kolla igen efter 5-7 dagar. Har ingenting emot teknik men det är ju kul om det fungerar också.

Är det någon som varit där senaste veckan och blivit insläppt utan accesskortet?
 
Ny telefon och "registreringen" av accesskort har stått still i fem dagar nu. Såhär var det förra gången jag bytte också, då tog det supporten några dagar till innan de lyckades fixa det.

Nu hörde jag av mig på chatten igen och de hade ingen aning om vad jag frågade efter och försäkrade mig att kortet var aktiverat och att jag kunde "betala med det som vanligt". Tydligen var jag inte tydlig nog när jag nämnde, accesskort för pontus centurion lounge i experiencesappen.

Efter en timme fram och tillbaka så har de nu eskalerat mitt case och jag ska kolla igen efter 5-7 dagar. Har ingenting emot teknik men det är ju kul om det fungerar också.

Är det någon som varit där senaste veckan och blivit insläppt utan accesskortet?
Samma problem för mig.
 
  • Sad
Reactions: bvs

Mangostan

Medlem
Mitt accesskort har fungerat fläckfritt tills att jag testade att ta fram det i appen efter att ha läst de senaste svaren i tråden, och nu krävdes en ny registrering för att det skulle funka. Dubbelkollade via kundtjänst att det inte var något tillfälligt tekniskt problem, men det var det alltså ej. Märker att man efter nyregistrering får ett val "member only" eller "+1 guest". Enligt killen på kundtjänst gäller förmånen på Pontus Arlanda endast den svenska marknaden, men sånt kan man ju inte lita på. Jag passade på att klaga på att språket i den app som uppenbarligen är riktad till den svenska marknaden är på engelska, samt att hotellförmånerna är för svaga med endast tre hotellkedjor kvar. Jag har kvar mitt guldmedlemskap i Marriott Bonvoy, men det lär väl ryka nästa år eftersom de ej längre är med i samarbetet. Urvattningen fortsätter.
 

Sir Lemon

Medlem
Mitt accesskort har fungerat fläckfritt tills att jag testade att ta fram det i appen efter att ha läst de senaste svaren i tråden, och nu krävdes en ny registrering för att det skulle funka. Dubbelkollade via kundtjänst att det inte var något tillfälligt tekniskt problem, men det var det alltså ej. Märker att man efter nyregistrering får ett val "member only" eller "+1 guest". Enligt killen på kundtjänst gäller förmånen på Pontus Arlanda endast den svenska marknaden, men sånt kan man ju inte lita på. Jag passade på att klaga på att språket i den app som uppenbarligen är riktad till den svenska marknaden är på engelska, samt att hotellförmånerna är för svaga med endast tre hotellkedjor kvar. Jag har kvar mitt guldmedlemskap i Marriott Bonvoy, men det lär väl ryka nästa år eftersom de ej längre är med i samarbetet. Urvattningen fortsätter.
Bra att du sa ifrån!
 

Hachans

Medlem
Det skickades ut en undersökning för platinumkortet häromdagen. Hoppas att ni alla passar på att delge er åsikter. Jag lämnade en hel del förbättringsförslag...

Lyfte detta när jag avslutade mitt kort. Bland en massa andra saker. Men jag tror ärligt talat inte det leder någonstans. Inte förrän de saknar årsavgiften från betydligt fler än bara mig.
 
Märker att man efter nyregistrering får ett val "member only" eller "+1 guest".
Finns en QR-kod i entrén på loungen. När man har valt member only eller guest och scannat den visas en animerad symbol i appen som man kan visa som bevis på att den är aktiverad/äkta/aktiv inför entré-personalen. Lite som när man swishar en foodtruck och visar den gröna swish-animeringen för som bevis att man faktiskt betalade.

En fördel för Amex är att de slipper lita på att Pontus ger sann statistik på antal besökare som de antagligen betalar utefter. Även för Pontus är det säkert en administrativ fördel att slippa sådant jobb.

Stod någonstans att tanken är att implementera detta system för andra förmåner såsom t.ex. fasttrack. Samma fördelar med korrekt statistik finns ju där.
 
Toppen