Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

JacobGBG

Medlem
En intressant i-landsproblem typ av fråga är hur sugna Star Alliance bolagen kommer vara att släppa in oss i deras lounger med våra EuroBonus Star Alliance Gold kort under tiden limbo.

Självklart finns det avtal och Star Alliance överenskommelser som gäller men i praktiken är det ju redan lite så och så med detta stundtals.
Tänkte samma tanke jag själv. Senatorloungen på EWR är ju redan ett exempel. Finns knappast någon central auktoritet som kommer se till att lägga fingrarna emellan om det lokalt tas en massa egna beslut i detta.
 

palmen

Moderator
Om det är redan gjorda bokningar på award borde de ligga kvar. Eller tänkte du poängintjäning?
Som @igelkotten skriver så sker betalningen när resan utförs till uförande bolag.
Min gissning är ju dock att det kommer att betalas som vanligt, men finns ju en risk att andra bolag i Star Alliance inte kommer tillåta nybokningar från SAS framöver. Men det lär inte ske över en natt.
 
EuroBonus kommer förmodligen inte finnas kvar på sikt. Bara att gratulera er som är EBD och sitter med många EB-poäng. Om några år kommer ni förmodligen kunna boka Air France La Premier som FBP, när övergången till Flying Blue är klar!
 

GOTBound

Medlem
Lu
Tänkte samma tanke jag själv. Senatorloungen på EWR är ju redan ett exempel. Finns knappast någon central auktoritet som kommer se till att lägga fingrarna emellan om det lokalt tas en massa egna beslut i detta.
OT: Lufthansa och Swiss har redan hedgat för ett liv på GOT utan SAS då de behållt sitt avtal med the Lounge även efter SAS återöppnade sin egen lounge.
 
Toppen