Senaste nytt

SAS öppnar ny linje till Bangkok 30 oktober 2023

Mängden personer som bokar stora mängder med resor på longhaul i business med SAS är extremt liten. VI ska komma ihåg att folket på detta forum absolut inte är representativt för 99,99% av SAS resenärer.
Precis! Och för att återgå till BKK så är tilldelningen för liten till den vanliga Eurobonus kunden som vill göra av med sina poäng. Jag vet två med stora miljon EB konto som jag jobbar med. Dom bokar aldrig någon longhaul.

Om man tycker att det är få EB-platser på detta flyg till BKK så skall man också veta att SAS också släpper platser till konfirmerade ID-biljetter.
Jag minns förr när SAS flög denna sträcka att det kunde stå 20-30pax med okonfirmerade ID-biljetter som ville på flyget, anhöriga/vänner till de som arbetade på flighten och övriga SAS-personal, lite av en cirkus på vissa flighter..
Då flög de nästan varje dag och nu skall de bara flyga 3 gånger i veckan.:rolleyes:

Om man tycker att det är få EB-platser på detta flyg till BKK så skall man också veta att SAS också släpper platser till konfirmerade ID-biljetter.
Jag minns förr när SAS flög denna sträcka att det kunde stå 20-30pax med okonfirmerade ID-biljetter som ville på flyget, anhöriga/vänner till de som arbetade på flighten och övriga SAS-personal, lite av en cirkus på vissa flighter..
Då flög de nästan varje dag och nu skall de bara flyga 3 gånger i veckan.:rolleyes:
Är jag vän med dig @Ricci? För du har väl löst några sådan nu :)

Haha, har inte flugit ID på över15år, dock skall jag nog kolla upp de ID-biljetterna som blir confirmed på denna linje.
Sedan jaga på nytt GGL på BA, tror det blir några flyg den närmaste tiden. :)
Åker till BKK med Finnair i slutet av oktober om du har vägarna förbi. Vi får hoppas SAS släpper några biljetter som passar in.

Det var tider det :) Minns att jag +2 fick bekräftat tidigt, 2-3 veckor innan båda vägarna vilket inte tillhörde vanligheterna.

Det var tider det :) Minns att jag +2 fick bekräftat tidigt, 2-3 veckor innan båda vägarna vilket inte tillhörde vanligheterna.
Ett obekräftat rykte säger att ett år i början av Januari så stod det "100 tals" SAS anställda med ID biljetter på Bangkoks flygplats och ville hem. Det gjorde även de vanliga resenärerna och flygen var så klart fullbokade.

Slutade, enligt ryktet, med att SAS fick skicka ner en extra kärra för att hämta hem sin egen personal som skulle börja jobba.

Stämmer detta eller är det en skröna?

Ett obekräftat rykte säger att ett år i början av Januari så stod det "100 tals" SAS anställda med ID biljetter på Bangkoks flygplats och ville hem. Det gjorde även de vanliga resenärerna och flygen var så klart fullbokade.

Slutade, enligt ryktet, med att SAS fick skicka ner en extra kärra för att hämta hem sin egen personal som skulle börja jobba.

Stämmer! :D

Kan förstå varför SAS personal har sådan enorma problem att anpassa sig sedan avregleringen. Billigt att flyga ner en kärra bara för att hämta personal som borde veta bättre än att nyttja ID biljetter under högsäsong. Vem behöver konkurrenter med sådan personal?

Visst måste p
Det är väl upp till kunden vad den är villig att betala.
Faran är väl när alla näringsidkare på flygplatsen tar samma pris.
Personligen väntar jag med spänning på vad högsta pris på Cola Zero blir, höll på att skriva Max priset blir men ingen smygreklam på BC

Kan förstå varför SAS personal har sådan enorma problem att anpassa sig sedan avregleringen. Billigt att flyga ner en kärra bara för att hämta personal som borde veta bättre än att nyttja ID biljetter under högsäsong. Vem behöver konkurrenter med sådan personal?
Naturligtvis borde personalen veta/förstå men det stora frågetecknet måste väl ändå vara hur SAS ledning kan godta detta. Borde vara enkelt att denna typ av biljetter bara kan användas under lågsäsong. Vi pratar ofta om personalens inställning/agerande som en förklaring till SAS situation. Dock borde vi också diskutera ledningen , både gamla och nuvarande, som ständigt misslyckas att samarbeta med sin personal.

Toppen