Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Trooper skrev:Bodde där för ett tag sedan. Försökte få uppgradering men enligt dom så hade man inte rätt till det där eftersom dom bara delade bokningssystem och inte var ett renodlat strawberryhotell.Klicka för att utvidga...
Bodde också där för ett tag sedan och hade fått uppgradering om det inte varit fullt vid incheckning. Tyvärr blev inte medlemskapet inlagt vid bokning genom jobbets resebyrå, vilket alltid har fungerat på andra Strawberry hotell.

Hotell: The Box, Linköping

Nätter: 1 natt

Bokat: Moderate dubbelrum (Mecenat)

Fick: Standard dubbelrum

Status: Gold

ekf skrev:Hotell: The Box, LinköpingNätter: 1 nattBokat: Moderate dubbelrum (Mecenat)Fick: Standard dubbelrumStatus: GoldKlicka för att utvidga...
Jag måste varit förvirrad och blandat ihop hotell. Jag hade bokat Standard dubbelrum, och det var det jag fick...

Hotell: Quality Hotel Park, Södertälje

Bokat: Moderate dubbelrum

Fick: Superior dubbelrum

Hotell: Clarion Sign

Bokat: Familje Rum

Fick: Family Room (Junior Suite, room number x29 med sofa, 1 double bed and 2 single beds (not rollaway beds)

Status: Platinum

Hotell: Quality Globe

Bokat: Standard (Eventbokning)

Fick: Standard

Bokat av en eventbyrå så jag hade inte bokningsreferens, men jag kontaktade hotellet och de svarade nästan direkt att de hade lagt in mitt nummer och vistelsen dök upp i web/app.

"Tyvärr kan vi inte uppgradera när det är en så stor grupp-bokning, men varmt välkommen!". Jag har full förståelse för det, tyckte t.o.m. att det var bra att de svarade snabbt och tydligt.

Hotell: Hotel C, Stockholm

Bokat: Standard dubbel

Fick: Standard dubbel

Status: Guld

Fanns lediga Superior-rum att boka 5 min före incheck.

Hotell: Clarion Stockholm, Stockholm

Fick: Familjerum

Märkligaste uppgraderingen, till ett rum med en dubbelsäng och en extrasäng, när jag är 1pax jobbresa på företagsavtal.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20230906/f4e4940a2cb6de14788eb92dae865e16.jpg

Mr Basic skrev:Hotell: Hotel C, StockholmNätter: 1 nattBokat: Standard dubbelFick: Standard dubbelStatus: GuldFanns lediga Superior-rum att boka 5 min före incheck.Klicka för att utvidga...
Samma för mig, dom verkade ha lite dålig koll på statusförmåner här. Ringde och frågade om tidig incheckning och han trodde det kostade 500kr även för gold. Men checkade in vid 11:30 och behövde inte betala något för det så är ändå nöjd.

Hotell: Hotel C, Stockholm

Fick: Standard dubbel

Status: Guld

Hotell: Clarion Hotel Helsinki

Nätter: 2 nätter

Fick: Deluxe dubbel

Fick stort härligt rum om 30 kvm i hörnläge med stora panoramafönster och utsikt mot hamnen!

Hotell: Comfort Solna

Fick: Standard dubbel (på vån 10 iofs).

Receptionisten vela ha betalt för tidig incheckning samt en udda summa på typ 400kr för nått annat. Nekade så klart.

Och som synes ingen uppgradering trots flertalet lediga rum i nästa rumskategori. Tror inte receptionen förstod vad uppgradering innebar riktigt utan föreslog ett annat rumsnummer men samma rumstyp. Ridå.

Hade blivit ganska besviken om jag faktiskt var en trogen gold-kund men nu är jag kreditkorts-gold och tar det för vad det är.

A359 skrev:Hotell: Comfort SolnaNätter: 1 nattBokat: Standard dubbelFick: Standard dubbel (på vån 10 iofs).Status: GoldReceptionisten vela ha betalt för tidig incheckning samt en udda summa på typ 400kr för nått annat. Nekade så klart.Och som synes ingen uppgradering trots flertalet lediga rum i nästa rumskategori. Tror inte receptionen förstod vad uppgradering innebar riktigt utan föreslog ett annat rumsnummer men samma rumstyp. Ridå.Hade blivit ganska besviken om jag faktiskt var en trogen gold-kund men nu är jag kreditkorts-gold och tar det för vad det är.Klicka för att utvidga...
Tyvärr det Comfort i Sthlm som är sämst på förmåner och uppgradering, vilket är märkligt med tanke på att Strawberrys huvudkontor ligger i samma byggnad. Kista och Arlanda är aldrig några problem i jämförelse.

Är det ngn som bott en poängnatt i närtid? Släng iväg ett mess till mig, jag vill kolla om jag funnit en liten glitch. Och vill inte skriva publikt för att förstöra.

Hotell: Clarion Collection Hotel Victoria, Jönköping

Bokat: Standard dubbelrum

Fick: Standard dubbelrum

I stort sett fullbokat på hotellet.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk

Hotell: Comfort Hotel Arlanda

Bokat: Standard

Fick: Svit

Övrigt: Plötsligt händer det, uppgraderad till sviten för andra gången! Väldigt trevligt rum, minus för att LP-spelaren är sönder! Bokat för poäng. Tycker Comfort Arlanda och Clarion Arlanda alltid bjuder på riktigt bra uppgraderingar.

Doctor-X skrev:Hotell: Comfort Hotel ArlandaNätter: 1 nattBokat: StandardFick: SvitStatus: PlatinumÖvrigt: Plötsligt händer det, uppgraderad till sviten för andra gången! Väldigt trevligt rum, minus för att LP-spelaren är sönder! Bokat för poäng. Tycker Comfort Arlanda och Clarion Arlanda alltid bjuder på riktigt bra uppgraderingar.Klicka för att utvidga...

Härligt! Instämmer i att uppgraderingarna alltid är korrekta på dessa två hotell. Tänk om det funkat lika bra i hela kedjan…

Hotell: Quality Hotel Match

Nätter: 2 nätter

Bokat: Standard dubbelrum

Fick: Superior vid bokning, inget ytterligare vid incheckning pga fullt hotell

Hotell: Clarion Hotel Winn, Gävle

Nätter: 1 (bonusnatt)

Bokat: Standard två enkelsängar

Fick: Superior dubbelrum

Back