Senaste nytt

Omöjligt att hitta bonusresa i business class till New York?

Då hade man kanske tur som fick 2st C-klass platser CPH-EWR i augusti! Hemresa via OSL men vad gör det??
BTW, visst går det att boka om resan? Såg att det finns 2 platser även dagen efter.

Då hade man kanske tur som fick 2st C-klass platser CPH-EWR i augusti! Hemresa via OSL men vad gör det??
BTW, visst går det att boka om resan? Såg att det finns 2 platser även dagen efter.
Grattis, inte dårligt!

Detta är 3dje året jag kommer nytta en 2-4-1 voucher, första året var det inte så svårt att hitta ARN-EWR för två i C i Maj. Även andra året åkte vi två i C-klass i Maj, denna gång ARN-ORD. Men nu är det mycket svårare att hitta plats.

Jag tycker SAS / AmEx borde erbjuda möjlighet att boka 2-4-1 med annat Star-Alliance bolag om det inte finns plats på SAS, på samma sätt som tidligare i höstas. Även om det möjligen var en "miss" så känns det som en vettig lösning.

Och angående uppgiften att det går att bruka 2-4-1 på andra *A-bolag - kan någon bekräfta att det verkligen går samt hur man i så fall bokar en sådan? Tallin är ju som någon påpekat kanske inte världsbäst på kundvård så det vore bra att veta hur detta går till.

Enligt reglerna är det inte tillåtet. Med agentroulette är väl allt möjligt, inkl månresor...

Jag tycker SAS / AmEx borde erbjuda möjlighet att boka 2-4-1 med annat Star-Alliance bolag om det inte finns plats på SAS, på samma sätt som tidligare i höstas. Även om det möjligen var en "miss" så känns det som en vettig lösning.

Jo, det vore trevligt, men isåfall kan vi nog snabbt vänta oss en höjning från 150kkr till minst 500kkr för att få vouchern. Jag är inte helt säker på att det vore så värst poppis heller.

Fick mail i natt från SAS om "1miljon bonus-resor", vet inte om det betyder att de släppt mer tillgänglighet;
Men hittar CPH-NYC i C 31/7 till 7/8 för den som är intresserad nu iallafall..

Kan bara hålla med att det ser inte bra ut för oss som vill utnyttja voucher:n på det enda rätta sätt... i transcon-C.

Om jag lyckas inte hitta platser i år så blir det väl fokus på BA Visa istället nästa år.

Toppen